۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83651593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

"سرنگون باد معامله قرن"؛ در صدر هشتگ های عربی

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83651593
"سرنگون باد معامله قرن"؛ در صدر هشتگ های عربی

تهران- ایرنا- به دنبال خشم گسترده مردمی در فلسطین و برخی کشورهای اسلامی علیه طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن"، هشتگ "سرنگون باد معامله قرن" در صدر شبکه های اجتماعی عربی قرار گرفت.

معامله قرن، طرح آمریکایی مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و بر اساس آن بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد، حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود به رسمیت شناخته شده است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا گفته است، امروز (سه‌شنبه) از طرح خود موسوم به معامله قرن رونمایی می‌کند.

در همین ارتباط پایگاه خبری "عربی ۲۱" نوشت: فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی به منظور ابراز مخالفت گسترده با معامله قرن، با راه اندازی هشتگ "سرنگون باد معامله قرن" تاکید کردند، فلسطین فروشی نیست.

"فاید ابوشماله" روزنامه نگار فلسطینی در صحفه تویئتر خود نوشت: محال است از تصمیم خود منصرف شویم، ما  خواهیم ماند تا از دیوارها و دژهای خود محافظت کنیم، ما اهل فروش و یا کوتاه آمدن نیستیم و کسی در بین ما بزدل نیست و نمی شکند، ما از اقصی با ایستادگی و استواری حمایت می کنیم، ما ملتی هستیم که می دانیم چه می خواهیم و می دانیم سپیده دم خواهد آمد و جایی برای ترس در جهانی که گرگها در آن حکومت می کنند، وجود ندارد.
"رجب النقیب" فعال اجتماعی فلسطینی اهل غزه نیز در توئیتر نوشت: پس از ناکامی هایی که عرصه انتخاباتی را برای بنیامین نتانیاهو و ترامپ تنگ کرده، معامله قرن و ابهامات آن آخرین برگ سیاسی در دست این دو است.
"بلال اسماعیل" نیز در توئیتر نوشت: از این معامله چیزی جز یک تصویر باقی نمانده است که دو متحد که در داخل دولت خود سردرگم مانده اند در تلاش هستند امروز آن را رونمایی کنند؛ نتانیاهو تلاش دارد آن را یک دستاورد تاریخی معرفی کند که متحدان عرب او در صف مقدم کسانی هستند که کف می زنند.
"منصور ابوکریم" کارشناس امور سیاسی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: پاسخ واقعی به معامله ترامپ، پایان دادن عملی دسته بندی و  تحقق وحدت ملی و نیز  اعلام تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است.

بسیاری از فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی نیز عکس ها و شعارهایی را در صفحه توئیتر خود منتشر کردند که در آن تاکید شده است، فلسطین فروشی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha