۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۴
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83652301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نتانیاهو بر ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد

نیویورک - ایرنا - نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح "معامله قرن" را برای آنچه که صلح پایدار نامید، واقع گرایانه دانست و گفت : آمریکا حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و مناطق تحت تصرف را به رسمیت شناخته شده است.

بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بدون اشاره به کشتار هزاران بی گناه و محاصره شهروندان فلسطینی، مدعی شد : اسرائیل از زمان تولد خود همواره خواستار صلح با فلسطینی ها و همسایگان عرب بوده است.

وی افزود: طرح های پیشین برای آن ناکام شدند که تعادل لازم را بین منافع امنیتی اسرائیل و آرمان های فلسطینی ها برای خودگردانی برقرار نکردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که پرونده فساد وی در دادگاه این رژیم تحت بررسی است، با این ادعا که طرح‌ های دیگر برای خروج از سرزمین‌ هایی که او آن را همچون جودی و سامریا حیاتی خواند، فشار وارد می کرد، خطاب به ترامپ گفت : به این نتیجه رسیدید که اسرائیل باید بر دره جردن و دیگر مناطق استراتژیک حاکمیت خود را داشته باشد.

نتانیاهو ادامه داد : شما به جای اینکه فقط درباره امنیت اسرائیل حرف بزنید، حاکمیت اسرائیل را بر روی مناطق تحت تصرف به رسمیت شناختید تا از خود دفاع کند. این ها مکان هایی هستند که در صفحات کتاب مقدس ما درج شده اند.

نتانیاهو افزود: به خاطر این طرح صلح خوب متعادل پذیرفتم که با فلسطینی ها مذاکره کنم. با توجه به همه کارهایی که از پیش برای اسرائیل کرده‌اید، شگفت زده نیستم. شما بهترین دوست اسرائیل در کاخ سفید بوده اید.

وی همسو با دونالد ترامپ توافق هسته ای ایران را فاجعه بار دانست و ادامه داد : شما با ایران مقابله کردید، از توافق فاجعه بار هسته ای خارج شدید و قاسم سلیمانی را حذف کردید. حمایت و همکاری های غیرقابل باور بین اسرائیل و ایالات متحده در زمینه های نظامی، استراتژیک و اطلاعاتی، گواهی بر دوستی و عمق رهبری و تعهد شما به اسرائیل است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشریح ویژگی‌ های طرح به اصطلاح "معامله قرن" گفت : این طرح همه اهداف را دربر می گیرد؛ نخست آنکه اصرار دارد سرانجام فلسطینی‌ها، اسرائیل را به عنوان کشور یهود به رسمیت بشناسند و دوم اینکه تصریح می کند اسرائیل کنترل امنیت را در کل منطقه غرب رودخانه اردن حفظ خواهد کرد و بدین ترتیب به اسرائیل مرز شرقی دائمی برای دفاع از خود در طولانی ترین مرز می دهد. این چیزی است که ما آرزوی داشتن آن را داشته ایم. اکنون چنین مرز مشخصی داریم.

نتانیاهو افزود: این طرح باعث می شود که حماس خلع سلاح شود و غزه غیرنظامی شود. همچنین روشن می سازد که مشکل پناهندگان فلسطین باید در خارج از کشور اسرائیل حل شود.

وی ادامه داد: این طرح می‌خواهد پایتخت باستانی ما، قدس، به صورت یکپارچه تحت حاکمیت اسرائیل باقی بماند، البته تضمین می کند که اماکن مذهبی در دسترس همه ادیان قرار بگیرند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به آواره ساختن هزاران فلسطینی و ویران کردن منازل آنها به ازای شهرک سازی صهیونیسم، مدعی شد این طرح کسی را از خانه‌هایشان خارج نمی کند و در عوض، راه حل‌های ابتکاری را پیشنهاد می کند که به موجب آن اسرائیلی‌ ها به اسرائیل وصل شوند و فلسطینی ها نیز به یکدیگر متصل شوند.

نتانیاهو مضحکانه ادعا کرد : اسرائیل می خواهد فلسطینی ها زندگی بهتری داشته باشند و این طرح، برنامه صلح را به فلسطینی‌ها ارائه می دهد، این برنامه مسیر فلسطینی ها را برای رسیدن به یک کشور در آینده فراهم می‌کند.

وی که خود می دانست این طرح، عملا قابلیت اجرا ندارد و با آن مخالفت‌های زیادی خواهد شد، گفت: اگر فلسطینی‌ها موافقت کنند که از تمام شرایطی که شما در برنامه خود مطرح کرده‌اید پیروی کنند، اسرائیل آماده است تا فوراً در مورد صلح مذاکره کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تهدیدی آشکار علیه فلسطین افزود: فارغ از تصمیم فلسطین، اسرائیل مسیر صلح را در سال‌های آینده حفظ خواهد کرد. حداقل چهار سال ، اسرائیل وضعیت موجود را در مناطقی که در برنامه شما جزء اسرائیل محسوب نمی شود، حفظ خواهد کرد.

نتانیاهو ادامه داد: همزمان، اسرائیل قوانین خود را در دره اردن، کلیه جوامع یهودی در جودی و سامریا و سایر مناطقی که این طرح، به عنوان بخشی از اسرائیل شناسایی می کند، اعمال خواهد کرد و ایالات متحده موافقت کرده است که آنها را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت بشناسد. من آن را دوست دارم.

وی اضافه کرد: این تصمیم از امنیت اسرائیل محافظت و منافع ملی اسرائیل را تضمین می کند و امکان ایجاد یک توافق سیاسی با فلسطینی ها را در سال های آینده باز خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب یک صلح طلب ظاهر شد و اظهار کرد: امیدوارم فلسطینی ها چشم انداز صلح این طرح را در آغوش بگیرند و از فرصت پیشنهادی برنامه گسترده اقتصادی استفاده کنند.

نتانیاهو که همچون ترامپ از ترفندهای معاملات املاک استفاده می کند، سعی کرد مبلغ ۵۰ میلیارد دلار ادعایی ترامپ را عظیم و قابل توجه جلوه دهد که نباید به سادگی از آن گذشت و گفت من می دانم این مبلغ چه کاری برای اقتصاد انجام می دهد. من می دانم که زندگی فلسطینی ها و جوانانشان را چگونه رقم می زند. امیدوارم فلسطینی ها این امر را بپذیرند و با اسرائیل، آینده ای همراه با سعادت و صلح بسازند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد سایر همسایگان عربشان هم چشم انداز این طرح را در آغوش بگیرند و راهی برای سازش با اسرائیل ایجاد کنند که از نظر او می تواند آینده ای درخشان برای همه ایجاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دست اندرکاران این طرح هم قدردانی کرد و خطاب به جرد کوشنر داماد صهیونیست ترامپ هم گفت : جرد کوشنر، بدون عقل، پشتکار، عزم و اراده تو، این روز هرگز رخ نمی داد. من می دانم که آینده یهود برایتان و خانواده تان چقدر معنی دارد. جرد! امروز در تامین امنیت آینده (اسرائیل) کمک کرده‌اید. کشور یهود به شما مدیون است و رئیس جمهوری ترامپ را مدیون قدردانی ابدی می داند.

نتانیاهو بار دیگر از انتقادها ، موانع و مخالفت‌ ها با این طرح سخن گفت و مدعی شد معامله قرن شما، فرصت قرن است و مطمئن باشید که اسرائیل این فرصت را از دست نخواهد داد. اسرائیل از داشتن دوستی و رهبری قدرتمند شما و دوستی با بزرگترین قدرت بر روی زمین یعنی آمریکا خوشحال است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha