واگذاری سهام هپکو از طریق فرا بورس در دستور کار قرار دارد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرکت هپکو یکی از صنایع بزرگ کشور است که در چند سال اخیر و با واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکلاتی شده است که برای حل آن‌ها، واگذاری سهام این شرکت از طریق فرا بورس در دستور کار قرار دارد.

«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس ابلاغ معاونت اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان واگذاری سهام این شرکت بزرگ به شرکت‌های تعاونی و مردم وجود دارد که اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند در این راستا شرکت تعاونی ویژه برای خرید سهام هپکو تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی با توانمندی بالایی که دارند می‌توانند مشکلات شرکت هپکو را گره‌گشایی کنند و این شرکت بزرگ را به بهترین شکل ممکن راهبری و به جایگاه واقعی خود برسانند.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شوند.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و مشکلاتی برای آن ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha