۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83653751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان بر تقویت همکاری‌های مرزی با ایران تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر کشور پاکستان روز پنجشنبه با اعلام آمادگی اسلام آباد برای توسعه همکاری‌های مشترک با تهران در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، تاکید کرد که پاکستان مصمم به تقویت همکارهای مرزی با ایران است.

«اعجاز احمد شاه» امروز (پنجشنبه) در دیدار «سید محمد علی حسینی» سفیر تام‌الاختیار و فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روابط اسلام آباد - تهران را دیرینه و استوار بر مشترکات دینی، مذهبی، تاریخی و اجتماعی توصیف کرد.

دو طرف بر آمادگی دو کشور برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، ایجاد امنیت در مرزها، جلوگیری از تردد غیرقانونی، تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی در مرزهای مشترک به ویژه توسعه بازارچه‌های مرزی را نیز حائز اهمیت دانستند.

سفیر ایران در این نشست با اشاره به روابط برادرانه ایران و پاکستان گفت: تقویت امنیت مرزهای مشترک برای توسعه پایدار در منطقه به ویژه رفاه و معیشت مردم دو کشور از جمله ساکنان مرزی اجتناب ناپذیر است.

وی خواستار تداوم تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی پاکستان برای کمک به نجات مرزبانان باقی مانده ربوده شده ایرانی به دست تروریست‌ها شد.

دعوت از وزیر کشور پاکستان برای سفر به ایران

وزارت کشور پاکستان نیز با صدور بیانیه رسمی در مورد این دیدار اعلام کرد: سفیر ایران دعوت وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران از همتای پاکستانی خود برای سفر رسمی به تهران را ابلاغ کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف موضوع نشست آتی کمیته ویژه امنیتی ایران و پاکستان را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر کشور پاکستان گفت: نخست وزیر این کشور تاکنون دو سفر رسمی به ایران انجام داده و امیدواریم روابط دو کشور در آینده بیشتر تقویت شود.

اعجاز احمد شاه تاکید کرد: پاکستان از هر ابتکاری در جهت تقویت بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق در نوار مشترک مرزی را به کار گرفته و برنامه تاسیس بازارچه‌های مرزی برای رفاه وضعیت مرز نشینان را در دستور کار قرار داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران از ایده احداث بازارچه‌های مرزی در مرزهای مشترک استقبال کرد و گفت که غلبه بر پدیده قاچاق پیشرفت بسیار خوبی در جهت توسعه مناسبات و همکاری‌ها خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha