۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83655537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ربیعی: وزارت بهداشت مرجع و محور اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا است

تهران-ایرنا- سخنگوی دولت اعلام کرد وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به عنوان مرجع و محور اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به «بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن» در جلسه شب گذشته معاون اول رییس جمهوری با وزیران بهداشت و راه شهرسازی اعلام کرد که در این جلسه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع و محور اطلاع‌رسانی درخصوص ویروس کرونا تعیین شده است.  

ربیعی ضمن ابراز تقدیر و تشکر دولت جمهوری اسلامی از دولت چین، گفت: دولت چین تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است، ما در کنار مردم و دولت چین هستیم.  

وی با اشاره سرعت شیوع بیماری خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی خود را اعلام کرده است و کمک‌هایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهد داد.  

سخنگوی دولت یادآورشد: برخی مباحث روز یکشنبه مطرح شد و از همان زمان، فردی که با یک علامت مشاهده شده بود قرنطینه شد و به تمامی استانداری‌ها نیز ابلاغ شد. وزارت بهداشت هم با آزمایشگاه و نیروهای متخصص در تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد، مستقر است و این مراقبت‌ها شدت خواهد یافت.  

ربیعی با بیان اینکه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور کنترل خواهد شد، گفت: در این جلسه تاکید شد که سلامت یک ایرانی، مسئولیت همه دولت است، وزیر بهداشت و درمان با حساسیت تمام نسبت به این مسئله ورود کرده است و برای ما چیزی برتر از سلامت ایرانیان مهم نبوده و بنابراین تصمیمات ما مبتنی بر حفظ سلامت ایرانیان بود.

 وی اظهارداشت: به طور موقت فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند تا بتوانیم تمهیدات بیشتری بیاندیشیم.  

سخنگوی دولت از خانواده‌های ایرانیان مقیم چین خواست نگران نباشند و به آنها اطمینان خاطر داد که وزارت راه و شهرسازی موظف است با یک هواپیمای کشور ثالث یا با هواپیمای تجهیز شده ایران در کنار تیم درمانی وزارت بهداشت ایرانیانی را که مایل هستند به ایران بازگردانند.

ربیعی یادآور شد: خوشبختانه علائم ویروس کرونا همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرده‌اند در ایران مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه شایعات می‌تواند به مردم آسیب برساند،  از تمامی رسانه‌ها درخواست کرد کانون اخبار خود را تنها وزارت بهداشت قرار دهند.  وزیر بهداشت نیز به محض مشاهده هر نوع علائمی به سرعت همراه با تدابیر لازم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha