۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83657484
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

اتاق تمیز بخش انکولوژی بیمارستان توحید سنندج افتتاح شد

سنندج - ایرنا - همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، اتاق تمیز بخش انکولوژی بیمارستان توحید سنندج با حضور جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید، این اتاق برای اولین بار در غرب کشور با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان احداث شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه بهداشتی درمانی گفت: در این اتاق آماده سازی و ساخت داروهای شیمی درمانی استاندارد در شرایط ایمن و بهداشتی انجام می‌شود.

دکتر فرزین رضاعی افزود: جلوگیری از هدر رفتن داروها، کاهش هزینه‌های دارویی و فراهم کردن فضای مناسب برای آماده کردن تغذیه درمانی از جمله دیگر کاربردهای این اتاق است.

وی اظهار داشت: تهیه نقشه و مشخصات اجرایی، تهیه و نصب ساندویچ پنل‌های سقفی و دیواری، اجرای تاسیسات برقی و نصب تجهیزات مربوط و تهیه و نصب کانال و دستگاه‌های هواساز از جمله مراحل آماده‌سازی این اتاق است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: این اتاق دارای مساحت ۵۰ متر مربع بوده و ظرفیت ارائه خدمات به ۵۵ تخت شیمی درمانی در ۲ بخش مجزا و نیز ۲۵ تخت ICU را دارد.

امروز همچنین علاوه بر این پروژه،  ۱۱ پروژه بهداشتی دیگر در شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و سنندج به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد ۶ پروژه شامل خانه بهداشت روستایی میدان مظفرآباد، خانه بهداشت روستایی میرآباد، خانه بهداشت روستایی زرواو، پایگاه سلامت غیرضمیمه گل نسار، خانه بهداشت روستایی بوالحسن و پایگاه سلامت کوییچ علیا در شهرستان بانه است.

همچنین اورژانس و زایشگاه بیمارستان بوعلی مریوان، بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران و مرکز فوریت های ۱۱۵ حسین آباد سروآباد نیز افتتاح شد.

افتتاح پایگاه شهری دوم فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ سقز و مرکز آموزش‌های ازدواج معاونت بهداشتی در درمانگاه وحدت سنندج از دیگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی قابل افتتاح در ایام دهه فجر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha