کرملین در خصوص زنده بودن طرح معامله قرن ابراز تردید کرد

مسکو - ایرنا - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در خصوص زنده بودن طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین اظهار داشت: واکنش فلسطینیان این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا اصلا این طرح آمریکایی زنده است؟

دمیتری پسکوف امروز یکشنبه در برنامه روسیه، کرملین و پوتین که از شبکه یک تلویزیون دولتی روسیه پخش می شد با بیان این مطلب افزود: حتی با چشمان غیرمسلح هم می توان دید که این طرح با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل نیز مطابقت ندارد.

سخنگوی کرملین ادامه داد: واکنش منفی فلسطینیان و چند کشور دیگر به طرح "معامله قرن" باعث شده که روسیه در خصوص زنده بودن (کارا بودن) این طرح دچار تردید شود.

وی گفت: ما عکس العمل مردم کشورهای منطقه و فلسطینی ها را به این طرح را مشاهده کردیم ما دیدیم که تعدادی از کشورهای عربی در رد این طرح با فلسطینیان اعلام همبستگی کرده اند بنابراین روسیه در حال فکر در این باره است که آیا اصلا چنین طرحی زنده و قابل اجرا است یا خیر.

پسکوف در خصوص سفر غیرمنتظره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو یک روز پس از اعلام طرح معامله قرن به همراه ترامپ در واشنگتن، گفت: این سفر در کمتر از 24 ساعت مورد توافق پوتین قرار گرفت.

وی گفت: این سفر از این جهت که قرار بود اطلاعاتی در خصوص طرح معامله قرن در اختیار کرملین قرار بگیرد اهمیت یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha