مشکلات کلان جامعه با فناوری‌های نوین و نوآوری قابل حل است

تهران- ایرنا- مشاور رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: مشکلات کلان جامعه با فرهنگ سازی، تعامل بیشتر، ایجاد بستر مناسب و توجه به فناوری‌های نوین و نوآوری قابل حل است.

مرکز نوآوری مدیریت و سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، رویداد نوآوری کسب و کارهای نوآفرین علوم انسانی، اجتماعی و مدیریتی را برگزار کرد. 

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، این رویداد با هدف شناسایی و استقرار کسب و کارهای خلاق و نوآفرین حوزه علوم انسانی، اجتماعی و سیاست گذاری  روزهای ۲۵ و ۲۸ دی ماه با رقابت ۲۰ تیم  برگزار شد.

رویداد نوآوری کسب و کارهای نوآفرین علوم انسانی، اجتماعی و مدیریتی با هدف انتخاب ۵ تیم برگزیده برای همکاری با مرکز نوآوری برگزار شد.

 در روز نخست این رویداد، «رضا نقی زاده» رییس مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به معرفی اهداف این مرکز پرداخت و شرکت کنندگان نیز فعالیت‌های خود را با توجه به اهداف مرکز برای داوران شرح دادند. در پایان روز نخست نیز با نظر داوران ۸ تیم منتخب معرفی شدند تا خود را برای شرکت در روز دوم این رویداد آماده کنند.

در روز دوم این رویداد نیز وحید احمدی، مشاور وزیر و رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در سخنانی با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان شبکه هماهنگی بین مراکز نوآوری عمل خواهد کرد، گفت: علوم انسانی پایه اصلی بسیاری از علوم را شکل می‌دهد و در کشورهای پیشرفته از علوم انسانی بهره برداری خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به حوزه علوم انسانی افزود: چالش های اجتماعی در ایران در حال فراگیر شدن است و پرداختن به آن نیازمند کارهای علمی و نوآوری برآمده از علوم انسانی، اجتماعی و سیاست گذاری است.

مشاور رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تاکید بر ضرورت تعامل بیشتر با جامعه و توجه به جامعه محوری و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی اظهار داشت: حل مشکلات کلان جامعه با فرهنگ سازی و تعامل بیشتر و ایجاد بسترمناسب وتوجه به فناوری های نوین و نوآوری قابل حل است.

در ادامه نشست روز دوم ۸ تیم منتخب فعالیت های خود را شرح دادند و داوران آنها را به چالش کشیدند. در نهایت ۵ تیم به عنوان برگزیدگان رویداد در مرکز نوآوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha