۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83659209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌یابی ۲۱ اثر صنایع‌دستی هنرمندان گلستان به جشنواره فجر و چند خبر کوتاه

گرگان – ایرنا – راه‌یابی ۲۱ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان به جشنواره فجر، اجرای سرودهای انقلابی در خیابان‌های بندرگز، برگزاری کنگره بانوی آفتاب در گلستان و اعلام طرح‌های دهه فجر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستاناز راه‌یابی ۲۱ اثر صنایع‌دستی هنرمندان این استان به جشنواره سراسری فجر خبر داد.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: محصولات هنرمندان گلستانی راه‌یافته به این جشنواره شامل ۲۱ اثر در رشته‌های جاجیم‌بافی، ابریشم‌بافی، زیورآلات ترکمن، نمد سنتی، سوزن‌دوزی شاهکوه، سوزن‌دوزی بلوچ و لاک‌تراشی است.

**

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: کنگره بانوی آفتاب به مناسبت هفته زن و با هدف تکریم و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در این استان برگزار می شود.

**

با معرفی گروه‌های برگزیده نخستین مهرواره سراسری سرود آفرینش، گروه سرود کانون گلستان به رهبری لیلی دولت آبادی به عنوان اثر برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

**

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت ۹ اثر غیرمنقول استان در سال جاری در فهرست آثار ملی خبر داد.

سارا اخوت گفت: خانه شعرباف، تالار فخرالدین اسعد گرگانی، کوشک باغ پهلوی مینودشت، قره‌تپه داز، تپه بازار دیون، تپه آق‌زیبر، کارخانه پنبه گنبدکاووس، ایستگاه راه‌آهن بندر ترکمن، سیکاپل و بزپل آثار غیرمنقول ثبت ملی شده امسال گلستان است.

**

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در بازدید از پارک ملی گلستان از رشد ۶۰ درصدی پروژه پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: اینترنت اشیاء مسوول حفاظت از پارک ملی گلستان خواهد شد.

محمد احمدی اظهار داشت: هرساله بخش قابل توجهی از اراضی این پارک به دلایلی چون آتش سوزی از میان می رود که قرار است با اجرای سامانه حفاظت پارک ملی گلستان با استفاده از اینترنت اشیا و داده های فضایی، منطقه تحت نظر قرار بگیرد تا در زمان وقوع حریق با ارسال تیم های واکنش سریع، کمترین تلفات مادی و جانی به این منطقه تحمیل شود.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۷۳ پروژه عمرانی این اداره کل در بخش راهداری و حمل و نقل هوشمند جاده ای با اعتباری بیش از ۳۷۵ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

**

رییس کل دادگستری گلستان در جمع قضات پیشکسوت استان از تلاش برای تعیین تکلیف پرونده های مسن تا آخر امسال خبر داد و گفت: قضات همه پرونده های قبل از مهر امسال را بررسی و پرونده های آماده رای را تعیین تکلیف می کنند.

هادی هاشمیان همچنین افزود: امسال بیش از ۴ هزار رای جایگزین زندان در محاکم استان صادر شد.

**

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرگز از اجرای سرود در خیابان های این شهرستان در دهه فجر خبر داد و گفت: به همت مدارس قرآنی صدرا و ایمان بندرگز در این ایام در خیابان ها سرودهای انقلابی اجرا خواهد شد.

**

همزمان با دهه فجر نمایشگاه طراحی نقاشی هنرجویان آموزشگاه اثر در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی کردکوی افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۱۲۰  اثر از ۴۶ هنرجو با موضوع آزاد و با تکنیک رنگ روغن، پاستل، مداد رنگی، گواش، سیاه قلم و آبرنگ با هدف جذب علاقمندان به فعالیتهای هنری، کشف استعداد های خلاق، ایجاد انگیزه و تحرک و استمرار فعالیتهای هنری راه اندازی شد.

**

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: پیش ثبت نام زائران کاروان های نوروزی عتبات عالیات از چهارشنبه ۱۶ بهمن آغاز و تا ۲۵ بهمن ادامه دارد.

این پیش ثبت نام برای اعزام زائران عتبات عالیات از ۲۴ اسفند امسال تا ۳۰ فروردین سال آینده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha