۲۹۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات خراسان جنوبی هزینه شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هزینه شده است.

مشیرالحق عابدی عصر دوشنبه در نشست نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) استان خراسان جنوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز هم به مناسبت دهه فجر ۶۹ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های توسعه ارتباطی و شبکه اینترنت به بهره‌برداری رسید. 

وی گفت: این حجم فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری حاصل نگاه ویژه وزارت به استان و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی است. 

وی اظهار داشت: برابر آمار اعلام شده ۶۱۵ روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت متصل شده که نسبت به ابتدای دولت رشد چهار برابری دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد مشترکان اینترنت در استان ۲ برابر رشد داشته که در این زمینه نیز تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت عالی استان حایز اهمیت است. 

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فراهم شده است گفت: این اقدامات در راستای حل مشکلات مردمی است اما در این مسیر نیازمند همکاری دانشگاه با بخش خصوصی هستیم. 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: زمینه کسب و کارهای اینترنتی با توجه به آمار استاد و دانشجو در خراسان جنوبی فراهم است و مشاغل خوبی در این حوزه ایجاد شده است. 

 محمدرضا امیرحسنخانی ایجاد شهر هوشمند در یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی را پیشنهاد داد و افزود: سازنده پیام رسان «بله» فردی از شهرستان فردوس است و از این قبیل استعدادها در همه شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی اظهار داشت: چنانچه وزارت علوم و وزارت ارتباطات زمینه چنین فعالیت‌هایی را در خراسان جنوبی فراهم کنند تا کسب و کار جدید در استان پایه ریزی شود تعهد می‌کنم که بخش خصوصی را هم وارد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (دوشنبه) در سومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار با مسوولان و فعالان حوزه ارتباطات وارد خراسان جنوبی شد.

وی بدو ورود به خراسان جنوبی راهی روستای گارجگان شهرستان خوسف شد و از پروژه اتصال سایت همراه این روستا به فیبرنوری بازدید کرد.

۴۶۹ پروژه مخابراتی استان خراسان جنوبی نیز با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ میلیارد ریال و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسید.

آذری جهرمی این تعداد طرح را با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان همزمان با پروژه بهینه‌سازی شبکه مخابراتی شهر خوسف افتتاح کرد.

همچنین پنج طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه‌کرد ۶۹۰ میلیارد ریال عصر دوشنبه در ادامه سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز استان به طور همزمان افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه دوشنبه به همراه استاندار خراسان جنوبی با حضور در منزل شهید حسن یعقوبی در بیرجند با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha