همایش نسل سلیمانی‌ها برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس کارگروه بسیج دهه فجر از برگزاری همایش دانش‌آموزی نسل سلیمانی‌ها در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد.

سردار عبدالرضا آزادی روز سه‌شنبه در نشست خبری کارگروه بسیج دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همایش نسل سلیمانی ها ویژه دانش آموزان استان تهران فردا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۱ با حضور ۳۰ هزار دانش آموز برگزار می شود.
وی افزود: این همایش به همت بسیج دانش آموزی برگزار می شود و در ۲۱ بهمن نیز بزرگداشت پایگاهی اربعین سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با نماز مغرب و عشا در مساجد کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج با ارائه گزارشی از فعالیت های کارگروه بسیج دهه فجر گفت: ۱۵۱ هزار رده بسیج به عنوان مجری برنامه های دهه فجر در کشور هستند که اغلب آنها پایگاه های مقاومت بسیج در محلات و مساجد در شهرها و روستاها هستند.

وی گفت: مراسم سنتی عطرافشانی مرقد امام خمینی (ره) به همت بسیجیان استان اصفهان و شهر کاشان برگزار شد که طی آن حرم امام با گلاب ناب کاشان شست‌وشو و عطرافشانی شد و بسیجیان با آرمان‌های امام تجدید عهد کردند.

 آغاز به کار اردوهای پیشرفت و آبادانی

آزادی از آغاز به کار اردوهای پیشرفت و آبادانی به سبک راهیان نور خبر داد که با حضور نخبگان و صاحب نظران برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول، استان هرمزگان امسال میزبان این اردوهاست و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان دهه فجر ۳۵۰ نفر به این اردوها اعزام شوند. 

وی همچنین گفت: شرکت‌کنندگان در این اردوها ضمن بازدید از مراکزی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس با دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند و این دستاوردها به اقشار نخبه و مردم منتقل می‌شود

دومین جشنواره ملی جهادگران برگزار می شود

رئیس کارگروه بسیج دهه فجر از برگزاری جشنواره ملی جهادگران در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن در تهران خبر داد و افزود: دومین جشنواره ملی جهادگران با حضور ۴۰۰ گروه منتخب و موفق به منظور تبادل تجارب و کارهای موفق این گروه‌ها و با نگاه الگوپردازی انجام می‌شود.

وی افزود: گروه های جهادی یکی از دستاوردهای انقلاب است و در حال حاضر ۱۰ هزار گروه فعال جهادی در کشور به ویژه در نقاط محروم و در حاشیه شهرها در خدمت مردم هستند.

معاون سازمان بسیج اضافه کرد: گروه های جهادی در حوزه های خدمت رسانی، عمرانی، فرهنگی، سازندگی، اقتصاد مقاومتی و به ویژه پزشکی در طول یک دهه به نقاط محروم در همه استان ها سفر کرده اند.

وی با تجلیل از تلاش های پزشکان در اردوهای جهادی اظهار داشت: بسیج دانشجویی نقش موثری در این اردوها دارند و در هفته بسیج امسال سامانه ای رونمایی شد تا مردم بتوانند مشکلات خود را در آن ثبت کنند و نخبگان دانشجو برای حل این مشکلات اعلام آمادگی کرده اند. 

یادواره لاله های روشن 

آزادی گفت: روز چهارشنبه ۱۶ بهمن یادواره سراسری دانش آموزان شهید با عنوان لاله های روشن با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴۰ هزار یادواره در مدارس سراسر کشور به منظور بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای دانش آموز برگزار می شود.

اجرای سرودهای انقلابی با همکاری هزار گروه سرود، برگزاری جشن انقلاب در سه هزار و ۴۰۰ مهد کودک قرآنی به همت جامعه بسیج زنان در مساجد کشور و اجرای هزار میز خدمت توسط بسیج ادارات در میعادگاه های نماز جمعه از دیگر برنامه هایی بود که آزادی به آنها اشاره کرد.

وی افزود: مستند طوفان ۳ در ادامه دو مجموعه قبلی به وضعیت کشور و رویدادهای سال های ۵۶ و ۵۷ می پردازد و این برنامه که با همکاری مرکز آفرینش های بسیج و شبکه مستند تهیه شده هر شب از شبکه های شش و مستند پخش می شود.

وی افزود: برنامه چی بودیم چی شدیم نیز به مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی می پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha