۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83660556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۶۰ درصد زنان آمریکایی مخالف عملکرد ترامپ هستند

تهران-ایرنا- تازه ترین نتایج نظرسنجی نشان می دهد که به رغم افزایش جزیی مقبولیت عملکرد دونالد ترامپ به دلیل خوشبینی رای دهندگان آمریکایی نسبت به وضعیت اقتصادی کشورشان، تنها ۴۰ درصد از زنان رای‌دهنده در آمریکا عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا را قبول دارند.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل، نتایج نظرسنجی موسسه «هریس» و «هاروارد کپس»  حکایت از آن دارد که ضعف عملکرد ترامپ نزد رای دهندگان زن باعث شده که او در رقابت های تبلیغاتی برای دور دوم ریاست جمهوری اش از رقبای دموکراتش عقب بیفتد.

بر اساس نتایج بدست آمده میزان پذیرش عملکرد ترامپ به ۴۶ درصد رسیده است. این در حالیست که در نظرسنجی های انجام شده در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی عملکرد او مورد پذیرش ۴۹ درصد از رای دهندگان  آمریکایی قرار داشت.

از نظر تفاوت جنسیتی در پذیرش عملکرد ترامپ، ۵۳ درصد از مردان عملکرد ترامپ را قبول داشتند و این مقبولیت تنها نزد ۴۰ درصد از زنان مشاهده شد. همچنین عملکرد ترامپ مورد پذیرش ۴۲ درصد افراد مستقل، ۳۵ درصد از لاین تبارها و ۲۲ درصد از رای دهندگان سیاه پوست بوده است.

اقتصاد مهم ترین دارایی ترامپ است و ۶۰ درصد رای دهندگان آمریکایی عملکرد اقتصادی او را قبول دارند.

۵۱ درصد از رای دهندگان می گویند اقتصاد در مسیر درستی قرار دارد. ۶۰ درصد مردان و ۴۴ درصد مردان عملکرد اقتصادی ترامپ را قبول دارند و ۴۶ درصد از افراد مستقل نیز موافق این امر هستند که اقتصاد کشورشان درمسیر درستی قرار دارد.

با این حال اقتصاد قوی برای ارتقای جایگاه ترامپ در رقابت های انتخاباتی با دموکرات ها کافی نیست.

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که ۴۵ درصد از رای دهندگان گفته اند قطعا یا احتمالا به دموکرات ها رای می دهند. درمقایسه، ۳۹ درصدرای دهندگان با همین میزان قطعیت و احتمال گفتند که به ترامپ رای می دهند.

فقط ۳۹ درصد از رای دهندگان آمریکایی گفتند که کشور در کل در مسیر درست قرار دارد و ۵۳ درصد خلاف این نظر را داشتند.

این نظرسنجی شامل ارزیابی میزان حمایت از نامزدهای دموکرات رقیب ترامپ نبود. اما باور کلی این است که جو بایدن  نامزد دموکرات ها و معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا بیشترین شانس را برای شکست دادن ترامپ دارد.

وقتی از رای دهندگان پرسیده شد که محتمل ترین نامزد پیروز انتخابات که ممکن است ترامپ را شکست بدهد چه کسی است، ۳۱ درصد به نام بایدن اشاره کردند. ۲۳ درصد هم بیان کردند هیچ از نامزدها. در این میان ۱۴ درصد  به نام برنی سندرز و فقط ۶ درصد به نام الیزابت وارن از ماساچوست اشاره کردند.

این نتایج همچنین نشان داد که رای دهندگان بیشتری ممکن است از یک نامزد میانه روی دموکرات در مقابل ترامپ استفاده کنند.

بایدن در بین نامزدهای دموکرات با کسب ۳۱ درصد از حمایت رای دهندگان آمریکایی پیشتاز است. سندرز با ۲۰ درصد، مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک ۱۳ درصد، پیت بوتیجج با ۶ درصد در رده های بعد از او قرار دارند.

نظرسنجی هریس و هاروارد کپس به صورت اینترنتی و از میان ۲ هزار و ۵۲۷ نفر از رای دهندگان واجد شرایط در بازه زمانی(۷ تا ۹ بهمن) ۲۷ تا ۲۹ ژانویه انجام  شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  ۱۳ آبان ۹۹ (سوم نوامبر ۲۰۲۰) برگزار خواهد شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha