۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83663869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلیل تاخیر در افتتاح بزرگراه تهران_شمال چه بود؟

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83663869
دلیل تاخیر در افتتاح بزرگراه تهران_شمال چه بود؟

تهران - ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: در کارهای مهندسی پیچیده شبیه قطعه یک بزرگراه تهران_شمال برخی اتفاقات پیش‌بینی نشده چون انتقال آب را داشتیم که وزارت نیرو باید انجام می‌داد و این کار با تاخیر انجام شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «امیرمحمود غفاری» در بازدید از پروژه آزادراه تهران_شمال ادامه داد: از سوی دیگر وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد که پروژه زمانی افتتاح شود که از ایمنی کامل برخوردار باشد. به این دلایل افتتاح پروژه به تاخیر افتاد و تلاش داریم طی هفته‌های آتی قطعه یک آزاد راه تهران شمال را به بهره برداری برسانیم.

 معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی، پروژه آزادراه تهران_شمال را نماد مهندسی جدید و پیشرفته دانست و گفت: این پروژه فصل جدیدی از مهندسی را در صنعت راهسازی کشور گشوده و علاوه بر این که مسیر را کوتاه می‌کند، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده و ایمنی را افزایش می‌دهد. 

غفاری با اعتقاد به این که این پروژه را می‌توان یک پروژه "ابنیه‌ای" نامید، توضیح داد: تقریبا نیمی از این پروژه تونل است که بلندترین آن‍ها "تالون" با طول تقریبی ۵ کیلومتر و یک طبقه کاذب اجرا شده و تاسیسات پیشرفته‌ای دارد.

وی با بیان این که هزینه تاسیسات این پروژه بسیار بالاست، عنوان کرد: هزینه تاسیسات این پروژه به اندازه ساخت برخی بزرگراه‌هاست. اگر فرض کنید ساخت هر کیلومتر آزادراه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد، هزینه تاسیسات قطعه یک آزادراه تهران شمال ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی به عوارض آزادراه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که منابع مالی دولت محدود بوده و دولت‌ها به شکل طبیعی از مشارکت بخش خصوصی استفاده می‌کنند. بخش خصوصی نیز به دنبال امنیت و ارتقا سرمایه‌اش است. این را هم باید در نظر داشت آنچه در بودجه عمومی کشور آورده شده متعلق به همه مردم کشور است و بنابراین هرکسی می خواهد از امکانات بخش خصوصی استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد.

غفاری پیش‌بینی کرد که در هر شبانه روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزاد راه انجام شود و گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد به شکل عبوری از آن استفاده خواهند کرد.  

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ضمن این که حداکثر ملاحظات را داشته باشیم، عوارض واقعی برای آن منظور کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha