۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83666083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ هزار نفر متقاضی بیمه سلامت در خراسان رضوی هستند

مشهد- ایرنا- تاکنون حدود ۲۸۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی برای آزمون وسع جهت پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت ثبت نام کرده‌اند که نتیجه آزمون ۷۸ درصد آنان تعیین شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز شنبه به خبرنگاران گفت: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت در این استان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آبان ماه آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ ادامه دارد.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: در اجرای این طرح که مدت آن ۶ ماه تعیین شده است، افراد فاقد پوشش بیمه‌ باید به دفاتر بیمه مراجعه کنند تا حق بیمه آنها بر اساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی محاسبه شود که تعداد افراد متقاضی بیمه اجباری در این استان ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: از تعداد متقاضیانی که برای آزمون وسع بیمه سلامت در خراسان رضوی ثبت نام کرده و نتیجه آن مشخص شده است، برای حدود ۲۵ هزار نفر دفترچه صادر شده که ۹۵ درصد آنان در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار داشته‌ و به صورت رایگان زیرپوشش قرار گرفته‌اند.
وی گفت: سه درصد باقیمانده افرادی که برای آنان دفترچه صادر شده است در دهک‌های چهار تا ۶ می‌باشند که باید ۵۰ درصد از حق بیمه خود را بپردازند و سایر افراد که در دهک های بالاتر قرار دارند باید حق بیمه خود را به طور کامل پرداخت کنند.
وجدان افزود: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال حق بیمه به ازای هر نفر برای یک سال پرداخت کنند و افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند اگر در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند و درآمدشان ۴۰ درصد حداقل قانون کار است، رایگان بیمه می‌شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.
وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در خراسان رضوی را یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیمه شدگان سلامت همگانی یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان ۶۰ هزار نفر، کارکنان دولت ۴۰۰ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: این استان از نظر تعداد بیمه شدگان روستایی مقام اول کشور را دارد و از نظر تعداد موسسات طرف قرارداد نیز رتبه سوم کشور را داراست.
وی تعداد موسسات درمانی زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی را چهار هزار و ۶۶۰ موسسه شامل پزشکان، داروخانه ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی و تشخیصی ذکر کرد.
وی ادامه داد: افزایش تعداد دفاتر پیشخوان از ۵۸ به ۸۴ شعبه، رسیدگی اسناد بستری به صورت الکترونیک در ۴۱ بیمارستان، اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در هشت شهرستان، استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی بیمه‌ای ، طرح ارجاع پزشکی نظام الکترونیک و طرح ارزشیابی مقتضی بودن میزان اقامت بیمارستانی از جمله پروژه‌های اجرا شده و در دست اقدام بیمه سلامت استان خراسان رضوی است.
هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha