احراز هویت و تجمیع آرا در انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احراز هویت و تجمیع آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌شود بنابراین آموزش در این بخش بسیار مهم است.

علی زینی وند روز شنبه در نشست بررسی و حل مشکلات حوزه مخابرات سیستان و بلوچستان در فرآیند انتخابات که با حضور استاندار این استان و فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: انتخابات امسال به نسبت سال‌های گذشته از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: امسال در هزار و ۶۸۹ شعبه سیار و ثابت انتخاباتی سیستان و بلوچستان دستگاه الکترونیکی احراز هویت وجود دارد و دیگر از کامپیوتر استفاده نمی‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هیچ شعبه اخذ رای در این استان بدون دستگاه الکترونیکی کار نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: آموزش چگونگی استفاده از این دستگاه بسیار مهم است و به همه شعب انتخاباتی و فرمانداری‌ها ابلاغ شده حداقل ۲ نفر در مورد آموزش کار با این دستگاه و جزییات مربوط به آن آموزش ببینند.

زینی وند بیان کرد: موضوع دیگر در این‌باره، شعب آنلاین و آفلاین است که باید مخابرات و فرمانداری‌ها سعی کنند شعب آفلاین به حداقل مورد خود برسند.

وی ادامه داد: همچنین سعی شود خط سیر تعریف شده توسط مراکز انتخاباتی تغییر نکند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امسال امکان فعال سازی شعب انتخابی و استفاده از دستگاه‌ها حتما با حضور نماینده فرمانداری و ناظر شورای نگهبان همزمان با اعلام وزیر کشور انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به الکترونیکی شدن انتخابات دستگاه‌های رای گیری ساعت ۲۴ روز جمعه اتوماتیک غیر فعال می‌شوند و نیاز است کاربران توجه بیشتری داشته و مردم در موعد مقرر برای رای گیری حضور پیدا کنند.

زینی وند گفت: از جمله مزیت‌های دستگاه‌های احراز هویت نمایش وضعیت فرد رای دهنده مانند در قید حیات یا فوت بودن و موارد از این دست است.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار و مسوولان حوزه مخابرات برگزار و فرمانداران شهرهای حوزه انتخاباتی این استان به صورت ویدئو کنفرانس به بیان مشکلات و راه حل‌های خود در حوزه مخابراتی پرداختند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha