ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر سیل‌زده گمیشان آغاز شد

گرگان - ایرنا - عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی گمیشان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این شهر سیل‌زده استان گلستان آغاز شد.

در این مراسم که شامگاه امشب یکشنبه برگزار شد،رییس سازمان برنامه و بودجه وعده داد: این بیمارستان تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نوبخت اظهار داشت: برای ساخت این مرکز درمانی دولت ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته و مابقی آن هم بدون مشکل تخصیص خواهد یافت.

وی بیان کرد: اگر مشکلی در خصوص فعالیت پیمانکار این پروژه وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی گلستان باید آن را برطرف کند و گرنه دولت مشکلی برای تخصیص بودجه نداشته و آن را پرداخت خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد که دولت وظیفه ای جز پاسخ به درخواست های مردم و ابلاغ و تخصیص اعتبارات ندارد.

نوبخت گفت: ساخت این بیمارستان یادگاری دولت به مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: این استان سه هزار تخت بیمارستانی دارد که ۲ هزار تخت برای بخش دولتی است و از مجموع کل تخت ها ۵۲۰ تخت از سال ۹۲ تاکنون به کار گرفته شد.

هادی حق شناس بیان داشت: با بهره برداری از این مرکزدرمانی و بیمارستان های در دست ساخت رامیان و گرگان، ۴۵۵ تخت به مجموع تخت های بیمارستانی گلستان افزوده خواهد شد.

وی به تعریض جاده کردکوی - بندرترکمن - گمیشان اشاره کرد و گفت: با دستور ربیس سازمان برنامه و بودجه اجرای این طرح بهزودی آغاز خواهد شد.

حق شناس به زهکشی اراضی شوره زار گلستان اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال ۹۲ تنها سه هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده بود اما در این دولت ۵۲ هزار هکتار زهکشی شد، ۳۰ هزار هکتار در حال انجام است و زهکشی ۵۰ هزار هکتار دیگر با اعتبار ۳ عزار و ۵۰۰ میلیارد آغاز شد.

وی گفت که تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای کنارگذر گرگان و اضافه شدن سه واحد گازی به نیروگاه علی آباد بخش دیگری از مصوبات سفر امروز رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha