۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبر: 83670303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارناوال جشن پیروزی انقلاب همراه برف شادی از آسمان

تهران - ایرنا - بارش برف در تهران مانند بسیاری از مناطق شهری و روستایی کشور همه جا را سفیدپوش کرده است اما امروز همچون ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ زمستان بهار شده تا مردمی که همچنان انقلابی هستند به کوچه خیابان های شهر بیایند و فریاد «نه سازش نه تسلیم، ایرانیان پا برجا» را سردهند.

۴۱ سال از اولین باری که مردم ایران پس از صدها سال زندگی در سایه استبداد شاهان، طعم واقعی آزادی همراه پیر انقلاب امام خمینی (ره) را چشیدند، می‌گذرد اما همچنان پرشور و با انرژی ۲۲ بهمن هرسال به یاد و خاطره آن روزها به خیابان می‌آیند و این پیروزی را جشن می‌گیرند.

زنان و مردان، پیر و جوان و کودک و شاید برجسته‌تر از سایر اقشار دختران و پسران ورزشکار که این روزها در حال آماده‌ کردن خود برای حضور توانمندی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند.

فوتبالیست‌هاو سرمربیان آنان، والیبالیست‌ها، رزمی‌کاران و برخی تیراندازان همه وهمگی در میان مردم تهران حال و هوای خوبی به این روز ملی داده است.

شعارهای زیادی داده می‌شود و البته برخی دختران و پسران در حاشیه این مراسم می‌گویند همه کشورهای سالیانه کارناوال‌ها(جشن) متعددی را طول سال برگزارمی‌کنند به جای جشن ۲۲ بهمن اسم این مراسم را بگذاریم کارناوال انقلاب تا علاوه بر راهپیمایی چیزهای دیگری هم برای رده‌های مختلف سنی تعریف و تعبیه کنند.

امروز مردم ایران چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند تا یادی کنند از تمام زنان و مردانی که سال‌ها با ظلم و ستم شاهنشاهی ایران جنگیدند تا ایرانیان بتوانند بدون نگرانی فریاد استقلال و آزادی و مرگ بر استکبار سردهند. 

حالا اما آحاد جمعیتی که در خیابان، انقلاب و آزادی ولیعصر و کارگر در حال حرکت هستند خواست دیگری هم دارند اینکه دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته صدای آنان را بشنوند.

مهین ملاعلی می‌گوید:‌ خیلی از  ایرانیان فرزندی را برای انقلاب یا تناور شدن درخت آزادی هدیه کرده‌اند بنابراین امروز مردم انتظار دارند این خون‌ها برای آزادی هدر نرود و زندگی برای مردم در اقصی نقاط ایران بهتر و راحت‌تر باشد.

رضا معینی نیز در حالی که کودش را در کالسکه نشانده و با همسر جوانش در صف راهپیمایان به پیش می‌رود، می‌گوید:‌ همراهی مردم تایید انقلاب و نشانه درستی راه است و ما اجازه نمی‌دهیم کشورهای دیگر برای ما تعیین تکلیف کنند.
او می گوید: ما کشوری غنی هستیم که سال‌ها تاریخ و فرهنگ را در کوله بارمان به همراه داریم پس ضروری است که برای رسیدن به روزهای بهتر مردم و مسئولان در کنار هم باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha