۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 83670372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمک ۱۰ دستگاه اتوبوس شهرداری رشت به مسافران در محاصره برف

رشت - ایرنا - شهردار رشت از اعزام ۱۰ دستگاه اتوبوس به کمک مسافران در محاصره برف در مسیر ورودی این شهر خبر داد.

ناصر حاج محمدی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۳۵ دستگاه اتوبوس در سطح شهر مشغول به خدمات رسانی به مردم است که از این تعداد نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس به محل ورودی شهر در محور سراوان اعزام شدند تا افرادی که در این منطقه گرفتار شده اند را به مرکز شهر منتقل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف سنگین طی ۲۴ ساعت گذشته هم اینک ارتفاع برف در رشت به ۵۰ سانتیمتر رسیده و با توجه به شرایط موجود، تمام نیروهای شهرداری در تلاشند تا راهها باز شود که البته اولویت اصلی با بازگشایی مسیرهای اصلی است.

وی افزود: از سویی با تداوم بارشها بعضی از مسیرها نیز پس از بازگشایی به دلیل شدت برف دوباره مسدود شده و این راهها نیز نیازمند برف روبی مجدد است که در این راستا تمام ماشین آلات و نیروهای شهرداری مشغول به کار هستند تا مسیرها و خیابانهای رشت هرچه سریعتر بازگشایی شوند.

شهردار رشت بیان کرد: همچنین دستگاه ها و نهادهایی که با شهرداری رشت طرف قرارداد هستند نیز پای کار هستند و از ظرفیت آنان نیز برای بازگشایی راهها و خیابانها استفاده می شود و انتظار داریم که مردم نیز با ماموران شهرداری همکاری لازم را داشته و برای بازگشایی کوچه ها و جلوی منازلشان به کمک ماموران بشتابند.

حاج محمدی افزود: همچنین یکی از خواسته های مهم ما عدم استفاده مردم از خودروهای شخصی است چون با توجه به شرایط موجود ، نمی توان از خودروهای شخصی استفاده کرد زیرا این خودروها در خیابان ها متوقف شده که این امر کار برف روبی را با مشکل مواجه می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته بارش شدید و مدام برف طی ۲۴ ساعت گذشته باعث شده تا فعالیت نیروهای شهرداری کمتر دیده شود اما این زحمتکشان همچنان در حال پاکسازی مناطق و جاده ها و خیابانهای رشت هستند تا تردد در این خیابانها انجام شود.

وی در خصوص بسته بودن بعضی از مناطق رشت به خصوص منطقه مسکن مهر این شهر هم گفت : تمام نواحی و مناطق شهر برای ما مهم است و طبق تقسیم بندی که پیش بینی کرده بودیم، ماشین آلاتی را برای هر منطقه درنظر گرفتیم و هم اینک نیز تمامی ماشین آلات شهرداری در حال بازگشایی مسیرها و خیابان ها هستند که در این راستا حتی از ظرفیت آتش نشانی نیز استفاده کرده ایم.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق استان گیلان از جمله  رشت آغاز شده همچنان ادامه دارد که تاکنون ارتفاع برف در رشت به حدود ۵۰ سانتمینر رسیده و در بعضی از مناطق استان گیلان نیز ارتفاع برف به بیش از یک متر و نیم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha