۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83671084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هیات مصری برای برقراری آتش بس با مقامات حماس در غزه دیدار کرد

تهران - ایرنا - هیاتی از نیروهای امنیتی مصر که به منظور برقراری آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی به نوار غزه سفر کرده بود، پس از دیدار با مقامات حماس، باریکه غزه واقع در جنوب غربی فلسطین را ترک کرد.

شبکه عربی ۲۱ روز سه شنبه گزارش داد: اعضای این هیات سازمان اطلاعات مصر به ریاست سرلشگر "احمد عبدالخالق"، صبح دوشنبه برای گفت وگو با مقامات نهضت مقاومت اسلامی (حماس) از طریق گذرگاه "بیت حانون" وارد غزه شده بودند.

یک منبع آگاه فلسطینی نیز که خواست نامش بیان نشود، به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: هیات مصری در این سفر با رهبران حماس و گروه های فلسطینی در نوار غزه دیدار کرد.

وی افزود: باتوجه به تشدید درگیری ها، در این دیدار برای برقراری آتش بس بین اسرائیل و گروههای فلسطینی همچنین  درباره روابط دو جانبه بین حماس و مصر و وضعیت امنیتی در مرزها گفت و گو شد.

این منبع خاطرنشان کرد: آخرین باری که هیات امنیتی مصر از نوار غزه دیدار کرده است، در ماه اکتبر گذشته بود.

شبکه عربی ۲۱ اضافه کرد: طی ماه های اخیر گروه های متعددی با سفر به سرزمین های اشغالی،  "غزه " و "کرانه باختری" با مسئولان "حماس" و "فتح" و  اسراییل ر راستای تکمیل گفت و گو درباره پرونده صلح و آتش بس در غزه، دیدار کرده اند.

پس از رونمایی طرح صلح "دونالد ترامپ " رئیس جمهوری آمریکا  موسوم به "معامله قرن" در روز سه شنبه هشتم بهمن ۱۳۹۸، شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد راهپیمایی اعتراضی بوده و درگیری بین نیروهای اشغالگر و گروه های فلسطینی افزایش یافته است.

معامله قرن شامل انضمام کامل شهر قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است که با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha