توسعه خوابگاه‌های علوم‌پزشکی نیازمند کمک خیران است

تهران- ایران- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه خوابگاه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نیازمند کمک خیران است و پیامدهای مثبت این اقدام ارزنده به منزله یک معامله برد-برد برای خیران به شمار می‌رود.

بهروز رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایرنا اظهار داشت: حضور خیران و استفاده از ظرفیت های این قشر از نکات مثبت موجود در جامعه است که در سال های اخیر پررنگ تر نیز شده است.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نیز در طول سال ها از برکات حضور خیران سلامت بهره برده اند و این قشر گام های ارزشمندی در وزارت بهداشت و همچنین سایر حوزه ها برداشته اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکنون از ظرفیت خیران غافل بوده است، عنوان کرد: اگرچه بنیاد فرشچیان در شهر همدان خوابگاه متاهلان را ساخت، اما صندوق به صورت نظام مند و همه گیر از ظرفیت این گروه بهره ای نبرده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تصریح کرد: این صندوق حاضر است متناسب با نیاز و آورده های خیران نقش آفرینی و کمک خیران را جذب کند؛ چرا که هر آورده ای از سوی این افراد بابرکت است.

کاهش آسیب های اجتماعی با توسعه خوابگاه های دانشجویی

وی در ادامه بر پیامدهای ساخت و گسترش خوابگاه های دانشجویی به ویژه در بخش دانشگاه های علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: ساخت خوابگاه، حال خوبی در دانشجو ایجاد می کند و از سوی دیگر از آسیب های اجتماعی کاسته شده و آن ها را در مسیر بهبود قرار می دهد.

رحیمی تصریح کرد: با ساخت خوابگاه های دانشجویی بسیاری از پیامدهای اجتماعی و همچنین آسیب های روحی و روانی زندگی مجردی و دانشجویی کاسته می شود. بنابراین ورود خیران به این بخش به منزله یک معامله برد – برد است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه بر نقش رسانه ها در جلب مشارکت خیران برای توسعه خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و گفت: در این مسیر نمی توان از نقش اصحاب رسانه غافل شد؛ چرا که با اطلاع رسانی این گروه در باره مشکلات موجود در زمینه خوابگاه های دانشجویی و اطلاع رسانی این نیاز دانشجویان، خیران نیز به آن واقف شده و توجه آنها به این مساله معطوف می شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور دارای ۴۹۹ خوابگاه هستند که نزدیک به ۸۱ هزار دانشجو را در خود جای داده اند.

از این میان ۱۹۱ باب خوابگاه دانشجویی بالای ۳۰ سال عمر دارند و ۸۷ خوابگاه ایمنی لازم را ندارد. در حال حاضر فقط ۸۸۲ واحد متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد و از این میزان یک چهارم در شهر شیراز انباشته شده است.

از تعداد کل خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ۷۷ خوابگاه درجه چهار، ۱۹۵ خوابگاه درجه سه و ۱۵ خوابگاه نیز در درجه ۲ هستند و در واقع خوابگاه درجه یک در کشور وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha