۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83674118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه نگران از ترور خود در ترکیه: کرملین  مطمئن از ادامه کار وی

مسکو - ایرنا - با بالا گرفتن تنش ها میان نظامیان ترکیه با ارتش سوریه و روسیه در شمال سوریه، سفیر روسیه در استانبول را نگران کرده است که شاید به سرنوشت سفیر پیشین دچار شده و هدف ترور تندروها قرار بگیرد،

به گزارش روز جمعه ایرنا، آلکسی یرخوف که در محل کار خود در ترکیه به سر میبرد  مدعی شده که  بالا گرفتن حوادث در ادلب، دوباره باعث افزایش احساسات ضد روسی در شبکه های اجتماعی ترکیه شده است و علنا وی را تهدید به مرگ می کنند.

وی با ذکر چند نمونه از تهدیداتی که خود در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده، گفت که پیام ها اینگونه است:«با زندگی وداع کنید»، «هیچ کس بعد از مرگتان برایتان گریه نخواهد کرد»، «پایان شما فرا رسیده است».

وی در ادامه به ترور سفیر پیشین روسیه در ترکیه اشاره کرد و گفت: چند سال پیش هم این حوادث تکرار شد و در نهایت ترکیه جنگنده ما را در آسمان سرنگون کرد و پس از آن هم آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه ترور شد.

یرخوف ادامه داد: من را هم مستقیما تهدید کرده اند و می کنند، آنچه خطرناک تر از چیزهای دیگر است، عدم تمایل به درک طرف مقابل است. عدم تمایل به درک منطق عملکرد طرف دیگر، شنیدن حرف های او و توجه به واقعیت است. چنین روحیاتی به دردسر بزرگی تبدیل خواهد شد.

اظهارات سفیر روسیه در ترکیه که نشان دهنده ترس وی از ادامه فعالیت در ترکیه است بازتاب گسترده ای در رسانه های روسیه داشته است. 

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ساعاتی پیش گفت: کرملین اطمینان دارد که آنکارا همه تدابیر لازم را برای تامین امنیت جان کارکنان سفارت و دیگر اتباع روسیه در این کشور اتخاذ خواهد کرد.

پسکوف گفت: تردیدی نداریم که طرف ترکیه ای مطابق با کنوانسیون ژنو همچنین مطابق با روح روابط دوجانبه ما، تمام اقدامات لازم را برای تأمین امنیت سفیر روسیه و کلیه کارمندان سفارتخانه و همه کارمندان شرکت های روسی و  آژانس های خارجی روسیه در ترکیه انجام خواهد داد. "

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha