۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 83674904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد

تهران- ایرنا- مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی امروز شنبه همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی افتتاح شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این مرکز با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، گفت: مراکز نوآوری می توانند مکانی برای ظهور حکمت باشند و حکمت شامل عقلانیت، علم نافع و عمل صالح است که باید مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی این موارد را برای رفع نیازهای جامعه و صنعت در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه با بیان این پیشنهاد که دانشکده‌های علوم انسانی بهتر است از مراکز نوآوری و فناوری جدا نباشند، اظهار داشت: دانشگاهیان باید بتوانند در زمینه تحولات فعالیت داشته باشند و برای این منظور تحقیق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های تبیینی و گفتمانی خوبی در حوزه علوم انسانی وجود دارد که دانشجویان و اساتید رشته های علوم انسانی باید به صورت ویژه به آن بپردازند و در ساحت عمل با تکنیک‌های خوب، این روش‌ها را اجرایی کنند.

در مراسم افتتاح مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی و جمیله علم الهدی رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری حضور داشتند.

رشته‌های علوم انسانی نیازمند زیست‌بوم فناوری

اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه علمی و راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این مراسم بر لزوم درنظرگرفتن زیست بوم فناوری برای رشته های علوم انسانی تاکید کرد و گفت: حدود ۵۳ درصد از دانشجویان کشور در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند که باید برای آنان در زیست‌بوم‌ فناوری سهم بالایی در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها به علوم انسانی کمتر پرداخته می‌شود، اظهار داشت: هر چند گام هایی در توجه به رشته های علوم انسانی برداشته شده است ولی کافی نیست. البته تفاهم‌نامه‌ای با رییس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی امضا کرده‌ و امیدواریم به هم‌افزایی خوبی در این زمینه منجر شود.

دانشگاه ها به علم نافع توجه کنند
سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی نیز در سخنانی اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده، به موضوع تحقیق و پژوهش بسیار تاکید شده است. مسئله علم نافع همیشه از سوی رهبر انقلاب توصیه شده و در این روزگار بی‌اخلاقی در دنیا و توسعه علم‌های غیرمفید، باید دانشجویان و اساتید ایرانی به علم نافع توجه کنند.
وی با اعتقاد به اینکه بیشتر کشورهای غربی، علم نافع ندارند، افزود: علم بدون ایمان، برای بشریت شر به همراه می‌آورد و امیدواریم مرکز نوآوری و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی گامی مهم در اجرایی کردن علم نافع باشد.
نصیری با بیان اینکه تقویت رشته‌های علوم انسانی مورد تاکید روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور است، گفت: دنیا ممکن است به فیزیک و شیمی تولید ایران نیاز نداشته باشد، ولی به علوم انسانی ما محتاج است. چنین شرایطی سبب می‌شود دانشگاهیان کشور در حوزه علوم انسانی به نوشتن مقالات انگلیسی اهتمام ورزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha