بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، از عملکرد خطوط هوائی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در دی ماه امسال، بیش از ۲ هزار پرواز انجام شده از این فرودگاه با تاخیر مسافران خود را جابجا کرده است.
مجموع پروازهای فرودگاه مهرآباد در این ماه ۵ هزار و ۲۴۷ پرواز بوده است که با تفاوت کمی میزان پروازههای به موقع از این فرودگاه در دومین ماه زمستانی از پروازهای تاخیر دار بیشتر بوده است. این آمارها نشان می دهد که ۴۵ درصد از پروازهای فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده است.
۱۷ درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد با هواپیمایی هما انجام میشود و به همین دلیل این ایرلاین با احتساب ۴۹۶ پرواز تاخیر دار، سهم ۲۱ درصدی تاخیر را نسبت به کل پروازهای انجام شده در این فرودگاه دارد اما به نسبت تعداد انجام شده پروازها توانسته در ۴۵ درصد پروازهایش مسافران خود را بدون تاخیر سوار هواپیما کند.
«هما» در ماه گذشته به طور کلی ۹۰۷ پرواز داشته است که در ۴۱۱ پرواز به بیش از ۲۰ مسیر هوایی توانسته مسافران خود را به موقع به مقصد برساند.
بر این اساس، پرتاخیرترین شرکت هواپیمایی که نتوانسته به نسبت تعداد سفر مسافران خود را به موقع به مقصد برساند، شرکت هواپیمایی زاگرس است. این ایرلاین در مجموع ۵۰۵ پرواز داشته است که تعداد ۲۸۹ پرواز آن معادل ۱۲ درصد از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد را با تاخیر انجام داده است.
شرکت هواپیمایی پویا ایر نیز با مجموع انجام ۴۶ پرواز و تاخیر در تنها ۶ پرواز سهم کمتر از یک درصد را در آمار کلی تاخیرهای پروازی به خود اختصاص داده است.
به نسبت تعداد پروازهای انجام شده از فرودگاه مهرآباد در دی ماه امسال شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان ، ماهان و زاگرس ۴ ایرلاین اول در جابجایی مسافر هستند.
بعد از آن به ترتیب آتا، کاسپین، قشم ایر و ایرتور به ترتیب رتبه پنجم تا هشتم را در جابجایی مسافر داشتند.
هواپیمایی تازه تاسیس وارش، کیش ایر،تابان و کارون نیز در دسته سوم و معراج، سپهران، ساها و پویا ایر که صاحب ناوگان هوایی کمتری هستند، در دسته آخر از لحاظ تعداد انجام سفر هوایی قرار دارند.
نظر شما