۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83679788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توهین به سیاهپوستان، استعفای اجباری مشاور جانسون

لندن – ایرنا – مشاور بوریس جانسون به دلیل اظهارنظرهای «نژادپرستانه» و توهین‌آمیز اگرچه ناگزیر به استعفا شده اما حضور چنین افرادی در پست‌های کلیدی، باعث انتقاد گسترده از دفتر نخست وزیری درباره نحوه گزینش مقامات نزدیک به جانسون شده است.

مقام‌های دفتر بوریس جانسون تاکنون به این پرسش که چه کسی و بر اساس چه معیارهایی «اندرو سابیسکی» را به عنوان مشاور نخست وزیر گزینش کرده پاسخ نداده اند.

سابیسکی گفته بود سیاهان آمریکا از سفیدهای این کشور بهره هوشی کمتری دارند. او همچنین گفته بود غربال تاریخی سیاهان در طول دوران برده‌داری اقدام خوبی بود.

این اظهارنظر با حملات تندی در جامعه انگلیس مواجه شد به طوریکه سابیسکی نهایتاً مجبور به استفعا شد. او در حساب توییتری خود از حملات فضای مجازی علیه خود انتقاد کرد و آن را دیوانه‌وار خواند اما گفت در کمک به دولت کناره‌گیری خواهد کرد.

معاون وزیر بازرگانی انگلیس امروز گفت؛ اظهارنظرهای سابیسکی نژادپرستانه و کاملا غیر قابل قبول است.

کواسی کوارتنگ در گفت وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی به این سووال که سابیسکی بر اساس چه معیاری استخدام شد پاسخ نداد و افزود: این موضوع به من ارتباطی ندارد اما جای تاسف است که او در دفتر نخست وزیری به کار گرفته شده بود.

وی تصریح کرد که باید از ورود افراد نژاد پرست به خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) جلوگیری و درباره شیوه استخدام افراد تجدید نظر کنیم.

گزارش‌ها حاکی است سابیسکی از سوی مشاور ارشد جانسون دومینیک کامینگز گزینش شده است.

کامینگز به شخصیتی مرموز و صحنه گردان اصلی سیاست‌های دولت که با سرسختی اهدافش را پیش‌ می‌برد مشهور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha