چرا در انتخابات شرکت کنیم؟

۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبر: 83680391
چرا در انتخابات شرکت کنیم؟

گچساران- ایرنا- اینک در حالی که آخرین روز تبلیغات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سپری می کنیم و اندک اندک به روز موعود اخذ رای نزدیک می شویم برخی می پرسند چرا در انتخابات شرکت کنیم؟ یا به عبارت بهتر مشارکت در انتخابات چه سودی برای ملت دارد.

کارشناسان علوم سیاسی معتقد هستند که مجلس کارآمد و راهی کردن وکیلانی لایق به خانه ملت نیازمند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

آنان با برشمردن اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان محل قانونگذاری باور دارند که مشارکت گسترده همه اقشار جامعه از احزاب،اقوام گرفته تا پیر و جوان، یعنی بهره وری بهینه از خرد جمعی برای داشتن قوه مقننه ای اثربخش و در نهایت وضع قوانینی اثرگذار برای بهبود شرایط کنونی زندگی و رفاه ایرانیان است.

این کارشناسان می گویند: مجلس کارآمد نتیجه انتخاب نمایندگان همه جریان‌ها و جناح‌های مختلف است که با برنامه ها و ایده های متفاوت به توسعه همه جانبه کشورمان کمک خواهد کرد.

کارشناسان علوم اجتماعی نیز می گویند: حضور مردم در انتخابات به فرایند رضایت آنان از حاکمیت و همدلی بیشتر مسئولان و مردم منجر خواهد شد.

این صاحب نظران معتقد هستند که برای تحقق عزت ملی و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران باید در انتخابات شرکت کنیم.

در انتخابات شرکت می کنم چون

یک جوان گچسارانی می گوید: من در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنم چون نمی خواهم دیگران به جای من تصمیم بگیرند.

وحید کریمی افزود: فرایند اجرایی انتخابات به زودی انجام و نتیجه آن ورودی وکیلان خانه ملت خواهد بود پس بهتر است تصمیم من هم به عنوان یک جوان در آینده کشورم و شهرم اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد:با توجه به اینکه مطالبه گری مشکلات عموم مردم یکی از رسالت های نمایندگان خانه ملت است حضور افراد نخبه و شایسته در مجلس شورای اسلامی می تواند به کاهش مشکلاتی مانند اقتصادی، بیکاری و تورم کمک کند.

یک فعال سیاسی با اشاره به تلاش رسانه های ارتباط جمعی برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم کشورمان در انتخابات گفت: مردم مسلمان و وطن دوست ایران اسلامی با مشارکت در انتخابات روز دوم اسفند خط بطلانی بر تلاش دشمنان برای نه به صندوق های رای خواهند کشید.

آرمان پناهپوری به تلاش مردم ایران برای سربلندی کشور از جانفشانی در خط مقدم جبهه تا شهادت سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: امروز وظیفه ملت ایران برای تحقق عزت ملی کشورمان شرکت در سرنوشت سیاسی ایران اسلامی است.

وی بیان کرد:مردم ایران که همواره در سختی ها پشتیبان یکدیگر هستند در آزمون سرنوشت ساز انتخابات هم شرکت خواهند کرد.

پناهپوری تاکید کرد:جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی  شکل گرفته است و بر اساس قانون اساسی همه چیز باید با مشارکت اقشار مختلف مردم انتخاب شود، از نظر قانون اساسی تمامی ارکان نظام باید با آرای عمومی مردم انتخاب شوند.

یک رای اولی مشکلات کنونی کشور را ناشی از وجود برخی نمایندگان ضعیف دانست و افزود: برای بهبود شرایط کنونی اقتصادی و اجتماعی به نامزدهای متخصص و صاحب نظر در ابعاد مختلف رای خواهم داد.

پارسا داودی تصریح کرد: برای شرکت در انتخابات لحظه شماری می کنم و امیدوارم نماینده منتخب مردم بتواند مطالبات مردم را عینیت بخشد.

یک بانوی خانه دار نیز گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و حق مدنی است.

ژیلا بیژنی با اشاره به محدودیت شرکت زنان در سرنوشت سیاسی در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای تحقق مطالبات زنان است.

براساس آمار موجود میزان مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در آخرین انتخابات که در سال ۱۳۹۶ برگزار شد ۷۲ درصد است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری در استان را ۵۴۳ هزار ۶۹۶ نفر ذکر کرد و گفت: ۲۷ هزار و ۹۵۳ نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدشت خواهند آورد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۰۴ شعبه اخذ رای در ۳ حوزه انتخابیه استان برگزار می شود که از این تعداد ۳۹۴ شعبه ثابت و ۳۱۰ شعبه سیار است.

در انتخابات دوم اسفند امسال ۱۶ داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهئی، چرام و لنده، هشت نفر در حوزه باشت و گچساران و هفت داوطلب نیز در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای تصاحب سه کرسی نمایندگی مجلس یازدهم با هم رقابت می کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت سه کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha