۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83681914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبلیغات انتخاباتی بوشهر در شب پایانی به اوج رسید

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83681914
تبلیغات انتخاباتی بوشهر در شب پایانی به اوج رسید

بوشهر-ایرنا- تبلیغات ستادهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شب پایانی با حضور پررنگ حامیان کاندیداها به اوج خود رسید و برخی ستادها تا پاسی ازشب با همراهی هواداران به فعالیت انتخاباتی پرداختند.

تبلیغات انتخاباتی ستادها در شب پایانی برخلاف شب‏‌های گذشته با استقبالی بی نظیر همراه شد تا جایی که خیابان شهید مطهری در چند نوبت در اثر ترافیک ناشی از حضور هواداران کاندیداها تردد خودروها مختل شد.

در طول فعالیت ستادهای انتخاباتی در بوشهر برخلاف رویه سابق که برخی از کاندیداها با انتخاب رنگی خاص به استقبال تبلیغات انتخاباتی خود می‌‏رفتند این دوره پرچم سه رنگ ایران نماد مشترکی برای تمام کاندیداها شده و حامیان آنها با در دست داشتن این پرچم اقدام به توزیع پوسترهای انتخاباتی کردند.

از دیگر نقطه اشتراک پخش سرودهای حماسی و موسیقی محلی بود که در برخی از ستادها صدا تا چندین کوچه اطراف ستادها شنیده می‏‌شد اما در هیاهوی تردد جمعیت کسی معترض این صداها نشد.

ستادها در شب پایانی برخلاف سایر شب‎ها که کاندیداها در مناطق دیگر حوزه انتخابیه حضور داشتند با حضور کاندیداها همراه شد و آنها سخنانی را برای حامیان خود ایراد کردند.

شاه بیت سخنان کاندیداهای حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم دعوت مردم به حضور حداکثری، وعده ساماندهی مسئله کالای همراه ملوان(ته لنجی) با هدف کاهش تلفات خودروهای شوتی(تندرو)، اشتغال، تامین آب شرب، راه آهن بوشهر-شیراز، آزاد راه بوشهر- شیراز بود.

همچنین برخی از کاندیداها نیز همراه با کاندیداهای خود در طول خیابان شهید مطهری بوشهر کارناوال حمایتی به راه انداختند و با این اقدام میزان همراهی خود با کاندید مدنظر را به رخ سایر رقبا کشاندند.

در بنرهای تبلیغاتی کاندیداها آنچه که در قیاس با ادوار گذشته خودنمایی کرد نبود فعالیت حزبی بود چراکه در هیچکدام از بنرهای کاندیداها عبارتی از جناح‎های سیاسی اصوالگرا، اصلاح طلب و اعتدال به چشم نمی‎آمد.

همچنین در این دوره هر چند کانون تمرکز تبلیغات انتخاباتی بر فضای مجازی صورت گرفته اما با این وجود در شب پایانی پاکبانان با حجم انبوه پوسترهای پخش شده در سطح خیابان‏ها شب دشوار و مرارت باری برای جمع آوری آثار به جا مانده از فعالیت‏های انتخاباتی سپری کردند تا جایی که برخی از پاکبانان با استفاده از پیج اینستاگرامی فعالان اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند.

به موازات فضای حقیقی تبلیغات فضای مجازی نیز شدت یافت ولی نکته تار تبلیغات در فضای مجازی با شدت و حدت کاندیداها بود تا جایی که عمده فعالیت اتاق فکر کاندیداها صرف پاسخگویی به شبهات و تخریب‎های بعضا ساختگی حامیان کاندیداها بود.

در تبلیغات فضای مجازی فعالیت تبلیغاتی یکی از کاندیداها که از حیث استقبال به شبکه‏‌های بیگانه هم کشیده شد همچنان در صدر کانون خبرهای تبلیغاتی استان بوشهر قرار دارد.

با وجود اتمام مهلت قانونی تبلیغات در ساعت هشت صبح امروز (پنج‏شنبه) فضای مجازی استان بوشهر همچنان در آماج خبرهای تبلیغاتی حامیان کانداها و پخش کلیپ‏های از اجتماع آنها قرار دارد و این در حالی است که برای تبلیغات فضای مجازی پس از مهلت قانونی از سوی هیات‌های نظارت مجازات‎های برای آن اعلام شده است که با گستردگی فعالیت‏ها بعید می‏‌رسد تا دقیقه پایانی انتخابات مانعی فراروی ارسال خبر و پست‎های تبلیغاتی در فضای مجازی استان بوشهر شود.

در استان بوشهر بیش ۷۸۳ و ۳۳۳ نفر شامل ۴۲۰هزار مرد و ۳۶۳هزار نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند که از این شمار ۲۹۴ هزار نفر در حوزه انتخابیه  بوشهر، گناوه و دیلم، ۲۱۲ هزار نفر در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، ۱۶۹ هزار در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان و ۱۰۸ هزار نفر در حوزه شهرستان‏های دشتی و تنگستان هستند.

از این مجموع جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان بوشهر ۳۷هزار و ۶۵۹ نفر به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند.

این استان برای انتخابات یازدهم مجلس ۷۲۰ شعبه اخذ رای دارد که از این شمار ۵۰۱ شعبه ثابت و ۲۱۹ شعبه سیار بوده و همچنین از مجموع شعبه‏ها همچنین ۴۳۷ شعبه شهری و ۲۸۳ شعبه روستایی هستند.

شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این ۱۰۱ نفر بود که  تاکنون ۲۵ نفر انصراف داده‌اند و ۷۶ نامزد از (پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه) فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهارکرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha