۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83682377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده اصلح از نگاه شهروندان تهرانی

۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83682377
نماینده اصلح از نگاه شهروندان تهرانی

تهران - ایرنا - به گفته شماری از شهروندان تهرانی، عدالت‌محوری، داشتن برنامه اقتصادی، فرهنگی و توجه به نیاز جوانان از مهمترین شاخص هایی است که در انتخاب نامزد مورد نظر خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به آن توجه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام  شده است که از این تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

سارا پرهیزکاری دانش آموز تهرانی که برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کند، به خبرنگار ایرنا گفت: امیدوارم انتخاب من به گونه‌ای باشد که بتوانم با امیدواری در سایر انتخابات نیز شرکت کنم.

 وی ادامه داد: ما باید افرادی که به دنبال ایجاد عدالت در جامعه هستند را انتخاب کنیم.

 به گفته خانم پرهیزکاری، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه به دلیل وجود رانت‌ و نابرابری ها در جامعه است.

یاسر اسماعیلی دانشجوی رشته حقوق است که قرار است برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند،  به خبرنگار ایرنا گفت که همه ما برای تعیین سرنوشت خود مسئول هستیم؛ چراکه بر اساس آیات قران کریم خداوند سرنوشت انسان ها را بر عهده خودشان نهاد است.

 این دانشجوی رشته حقوق، داشتن تقوا، توجه به مشکلات جوانان و اخلاق‌مدار بودن را مهم‌ترین ملاک انتخاب نامزد مجلس شورای اسلامی می داند.

 مطهره توانا خانم خانه دار و مادر دو فرزند است که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره انتخابات پیش رو در دوم اسفندماه گفت: بسیاری از موضوعات مربوط به زنان در گفتار و رفتار مسئولان به شکل شعار درآمده است.

 وی افزود: زنان جامعه و معضلات و مشکلات آنان در حد شعار باقی مانده است و هنوز اقدام عملی و مثبتی در راه رفع مشکلات پیش روی بانوان جامعه انجام نشده است.

 این شهروند توجه به نیازهای بانوان در جامعه را مهمترین ملاک خود برای انتخاب نامزد انتخابات جاری جاری می داند.

محمدسجاد عسگری جوان  کارمند و مجرد معتقد است که بسیاری از نیازهای جوانان جامعه در شعارهای انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود اما عملی شدن این شعار ها غیر ممکن است.

این شهروند تهرانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از قوای سه گانه است که باید در چارچوب وظایف خود که قانونگذاری است، به رفع مشکلات جوانان کمک کند.

آقای عسگری  از همه نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا شعارهای غیر واقعی ندهند و تلاش کنند آنچه می‌گویند در عمل قابل اجرا باشد.

این جوان تهرانی معتقد است: توجه به معیشت و اقتصاد خانواده ها مهمترین موضوع ایرانی ها است که باید با قانون گذاری درست و به موقع به رفع این دو مشکل کمک کرد.

انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، فردا (جمعه) از ساعت ۸ صبح در سراسر کشور برگزار می شود.


به گفته شکرالله حسن بیگی،  رییس ستاد انتخابات استان تهران، استانداری تهران برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای پیش بینی کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha