۲ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 83683004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور در انتخابات اقتدار ملی و امنیت داخلی را موجب می‌شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور در انتخابات موجب تقویت اقتدار ملی و امنیت داخلی می شود و دشمنان ملت این را بر نمی‌تابند.

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در نخستین ساعت از آغاز رای گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: حضور گسترده و یکپارچه در صحنه یکی از مولفه‌های قوی بودن است که یکی از این عرصه ها نیز حضور در پای صندوق های اخذ رای محسوب می شود.

وی اظهار داشت: ملت قهرمان، بزرگ و همیشه در صحنه ایران با حضور پرشکوه خود، دل مقام معظم رهبری را شاد کرده و مشت محکمی نیز بر دهان یاوه گویان به ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی لجوج و عنود، خواهند زد.

حجت الاسلام خاتمی، افزود: حضور حماسی و آگاهانه مردم در صحنه انتخابات، خنثی کننده توطئه و دسیسه های دشمن خونین، قلدر،  زورگو و چپاولگر (آمریکای جنایتکار) و اسراییل کودک کش،  اشغالگر است.

وی تصریح کرد: مردم با شرکت پرشور و گسترده خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر کارنامه درخشان و پرافتخاری را از خود برجای خواهند گذاشت.

امام جمعه زنجان به نقش آفرینی ملت در مردم‌سالاری دینی اشاره کرد و گفت: مردم ولایتمدار و پیشتاز زنجان، همواره بصیر و دشمن شناس بودند و هرجا نیاز به حضور و نقش آفرینی بوده، اقدام به موقع کرده است.

حجت الاسلام خاتمی از زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل یاد کرد و افزود: حضور زنجانی ها در صحنه های مختلف، همیشه و در همه حال نقش آفرین و تعیین کننده بوده است و به حتم امروز /جمعه ۲ اسفند ماه/ حماسه دیگری خواند آفرید که آن حماسه حضور است.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۶ نفر، ۸۷ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۵ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره و سلطانیه، ۹ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha