گرمای انتخابات بر سرمای زمستانی خراسان شمالی چیره شد

بجنورد- ایرنا- بارش برف و باران در حالی امروز، مناطق مختلف خراسان شمالی را در برگرفته، که مردم مناطق مختلف استان از ساعات اولیه برگزاری انتخابات، به صورت پرشور در پای صندوق های رای حاضر شده‌اند.

مردم خراسان شمالی، دیار رنگین کمان قومیت ها از ترک، فارس، تات، ترکمن و بلوچ امروز در جای جای این استان، صبح امروز حماسه خلق کردند.

بارش برف و باران و سرمای هوا، نتوانست حضور مردم را در پای صندوق های رای باز دارد، اینجا در شهرها و روستاهای خراسان شمالی گرمای حضور مردم بر سرمای هوا چیره شده است.  

امروز آنچه قابل پیش بینی بود، از ساعات اولیه، رقم خورد و مردم با حضور خود، در صف های به هم پیوسته،  همبستگی خود را به دنیا نشان دادند.  

امروز حضور مردم در مساجد و مدارس روستاها بویژه در روستاهای کوهستانی و سردسیر، تماشایی است، مردم با شور و اشتیاق، آمده اند تا پایبندی را به نظام و انقلاب به اثبات برسانند و مهر ابطال بر توطئه های دشمنان بنشانند.  

بررسی میدانی از شعب اخذ رای در بجنورد، مرکز خراسان شمالی حاکی از این است که مردم از همان ساعات اولیه، با شور و نشاط در شعب اخذ رای حاضر شده اند.  

حضور پرشور مردم برای انداختن رای در صندوق های شعب مختلف بجنورد، منجر به تشکیل صف شده است.  

صف های حضور مردم در مسجد انقلاب بجنورد و نیز مساجد اهل تسنن در مرکز بجنورد، بیشتر است و مردم با دست داشتن شناسنامه و کارت ملی، در پای صندوق های رای حضور یافته اند تا بار دیگر، حماسه خلق کنند.  

صف های به هم پیوسته و فشرده مردم در شعبه های اخذ رای، و سرانگشتان آبی زنان و مردان خراسان شمالی با پیوستن به دستان ایرانیان، بار دیگر رودی خواهد شد تا نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.  

بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، در شهرستان های مختلف خراسان شمالی، حضور مردم در همان ساعات اولیه، پرشور بوده است و مردم ترجیح داده اند تا اول وقت، در شعبه های اخذ رای حاضر شده و در انتخابات مشارکت کنند.  

آرای مردم خراسان شمالی در ۸۴۰ شعبه، جمع آوری می شود.  

بر اساس این گزارش حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.  

یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای نیز برای این انتخابات در استان که ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای دادن دارد تامین شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha