روایت رسانه‌های اسپانیایی زبان از مقابله ایران با کرونا

تهران-ایرنا- رسانه‌های اسپانیایی‌زبان روز شنبه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدامات کشور برای مقابله با این بیماری همه‌گیر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش نشریه ال موندو، ایران روز چهارشنبه مرگ دو نفر سالمند از اهالی شهر مذهبی قم و بستری شدن یک نفر دیگر را در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید کرد. این رسانه نوشت: مقامات ایران مردم را به حفظ آرامش دعوت کرده و انجام اقدامات ضروری در ایجاد مراکز قرنطینه و شناسایی سریعتر مبتلایان به این ویروس را به مردم اطلاع دادند.

نشریه ال موندو بیان کرد که یکی از مشکلات ایران در حوزه پزشکی که اکنون با آن مواجه است، به تحریم های ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸میلادی مربوط است؛  تحریم هایی که به موجب آن ایران از انجام معاملات ضروری برای واردات تجهیزات و داروهای پزشکی منع می شود.

روزنامه لاوانگواردیا به نقل از خبرگزاری افه نیز در گزارشی با موضوع شیوع کرونا در ایران از فوت دو نفر از ۱۳ مبتلایان جدید به این ویروس خبر داد و تعداد کل جان باختگان را چهار نفر اعلام کرد.

این روزنامه با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی ایران، به حضور چشمگیر مردم در حالی که صورت خود را با ماسک های بهداشتی پوشانده بودند، پرداخت.

لاوانگواردیا نوشت، دولت ایران از تشکیل دفتر مرکزی مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در وزارت بهداشت خبر داده است.

شبکه خبری تله سور همچنین با بیان آمار تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در ایران، به تحویل چهارمین محموله کیت‌های ویژه آزمایشگاهی تشخیص ویروس کرونا به ایران با پیگیری کریستوف هاملمان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اشاره کرد. این سازمان پیش تر نیز نگرانی خود از شیوع این بیماری همه گیر بین مردم ایران را ابراز کرده بود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha