شرکت متخلف پخش‌ ماسک در سمنان جریمه شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: یک شرکت پخش‌کننده فعال در استان به دلیل تخلف در توزیع ماسک شناسایی و جریمه شد.

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان برخورد با هرگونه تخلف صنفی در زمینه گرانی‌فروشی و امتناع از فروش ماسک  را دستور کار قرار داده اند و در این زمینه برای یک شرکت پخش‌کننده متخلف تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: مراکز فروش ماسک در پایتخت بابت خرید ماسک فاکتور صادر نمی‌کنند و گران‌فروشی ماسک از پایتخت رخ می‌دهد و داروخانه‌های استان سمنان نیز به دلیل گرانی قیمت، ماسک خریداری نمی‌کنند و در داروخانه‎‌ها ماسک نیست.

وی بیان کرد: داروخانه‌های استان سمنان برای جلوگیری از تخلف‌های صنفی نظارت می‌شوند و به داروخانه‌ها گفته شده که فاکتوری که از سوی  شرکت پخش بابت خرید ماسک صادر می‌شود کفایت می‌کند و مشکلی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان یادآور شد: کاهش توزیع ماسک در داروخانه‌های استان به دلیل گرانی قیمت است و در میزان تولید کمبودی وجود ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: برخی واحدهای ابزاریراق‌ نیز فروش ماسک انجام می‌دهند که براساس گزارش‌های رسیده واحدهای ابزار و یراق نیز مورد بررسی قرار گرفته و یک تخلف به دلیل درج نکردن قیمت برای ماسک گزارش شده است.

شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس  کرونا است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه چهارم اسفند گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۸ و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز افزود: از بین موارد بررسی شده از روز گذشته تا ظهر امروز بر اساس نتایج آزمایش های تایید شده تعداد ۱۵ نفر دیگر مبتلا به کووید ۱۹ یا ویروس کرونای جدید شناسایی شدند. از این تعداد ۷ نفر در قم، چهار نفر تهران ، دو نفر گیلان و یک نفر استان مرکزی و یک نفر تنکابن (مازندران) بودند و از این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر جان خود را از دست دادند.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

اخبار مرتبط