دریابانی بوشهر پنج تن و ۹۳۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف کرد

بوشهر- ایرنا- فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی در سال جاری پنج تن و ۹۳۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر دراین استان کشف کردند که این میزان نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ولی الله رضایی نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که در سال گذشته نیروهای دریابانی استان بوشهر چهار تن مواد مخدر کشف کرده بودند.

وی اضافه کرد:  در این ارتباط  ۲۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان بوشهر  دستگیر و یک سوداگر مرگز نیز به هلاکت رسید. 

رضایی نژاد بیان کرد: توقیف ۶ فروند شناور، ۲دستگاه موتور سیکلت و ۲ خودرو در ارتباط با قاچاق مواد مخدر را از دیگر فعالیت‌های این نیرو در سال جاری عنوان کرد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت ۳۱۶ هزارو ۸۴۳ لیتر مواد سوختی در مسیر دریا توسط دریابانی کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۲تا ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رضایی نژاد گفت: علاوه براین در سال جاری ۱۵عملیات تاثیر گذار توسط دریابانی استان بوشهر انجام شد که از این شمار ۱۱ عملیات مسلحانه بود.

وی یادآور شد: در زمینه کشف کالای قاچاق نیز نیروهای دریابانی استان بوشهر در سال جاری به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان کالا در این استان کشف کردند که ارزش ریالی آنها نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ماموریت‌های نظامی و دفاعی از ارکان اصلی ماموریت مرزبانی در برقراری امنیت پایدار مرزها است.

وی با بیان اینکه استیفای حقوق دولت و مرزنشینان راهبرد  فرماندهی مرزبانی است افزود: برای کاهش آسیب‌های مرزی، آموزش مرزبانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و  صیادان، دانش‌آموزان نیز با قوانین  و مقررات مرزی آشنا می‌شوند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: اجرای طرح مردم یاری از دیگر برنامه‌های مرزبانی است که در ۲ سال گذشته پاسگاه‌های دریابانی استان بوشهر به چهار فروند شناور ۶۰ فوتی که توانایی حضور تا اعماق مختلف دریا دارند، مجهز شدند.

رضایی‌نژاد ادامه داد: با مصوبه کارویژه مرز ۶۰۰ فروند شناور صیادی در این استان به سامانه ردیاب مجهز شد که نقشی مهم در ارائه خدمات مطلوب به آنان دارد.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سیستم‌ مانیتورینگ در اسکله‌ها گفت: در این ارتباط مانیتورینگ اسکله‌ها در استان بوشهر عملیاتی شده و نقشی مهم در ارائه خدمات مطلوب به دریانوردان دارد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: برای افزایش تعامل با  مرزنشینان واردات ۱۰۰ قلم کالا با کدگذاری از طریق مرزها با تصویب آن، برای ساحل نشینان آزاد می‌شود.

وی ادامه داد: شمار تشکیل پرونده‌های کالاهای قاچاق امسال ۲۵ درصد افزایش یافته و کشف مواد محترقه در سواحل استان بوشهر نیز تاکنون گزارش نشده‌است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha