۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83693457
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارش سازمان جهانی بهداشت از تعداد مبتلایان به کرونا

پکن- ایرنا- نمودار آماری منتشره کمیسیون بهداشت ملی و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تا پایان روز پنجشنبه به وقت محلی در جهان ۸۲ هزار و ۴۵۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس گزارش این کمیسیون ۷۸ هزار و ۴۹۷ نفر از کل این مبتلایان از چین و اکثر آنها نیز در استان هوبی و شهر ووهان مرکز این استان چینی هستند.

شمار قربانیان ویروس به ۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۷۴۴ نفر آن مربوط به چین است.

در کره جنوبی شمار کرونایی ها به یکهزار و ۷۶۶ نفر و تلفات آن به ۱۳ نفر رسیده و در ژاپن مبتلایان ۸۹۱ نفر هستند و ۸ نفر هم جان باخته اند. البته ۱۸۶ نفر از این افراد در ژاپن هستند و بقیه مسافر کشتی تفریحی بودند که در ژاپن پهلو گرفته بود و اکثرا به کشورهایشان بازگردانده شده اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین اعلام کرد که شمار افرادی که تا الان معالجه شده اند به ۳۲ هزار و ۷۵۶ نفر رسیده است.

ایتالیا و ایران و سنگاپور با ۴۴۷ و ۲۴۵ و ۹۳ ابتلا در رده های بعدی قرار دارند. در سنگاپور مورد فوتی نبوده اما در ایتالیا و ایران ۱۲ و ۲۶ نفر به ترتیب جان باخته اند.

ایران بیشترین شمار قربانیان کرونا را پس از چین دارد.

در هنگ کنگ ۲ فوتی ثبت شده است و ۹۲ نفر مبتلا شده اند. در آمریکا شمار مبتلایان ۶۰، در کویت ۴۳، تایلند ۴۰ و بحرین ۳۳ نفر است.

در رده های بعدی جدول کمیسیون بهداشت چین نام تایوان با ۳۱ مبتلا و یک مرگ، استرالیا ۲۳، مالزی ۲۲ آلمان ۲۱ و فرانسه ۱۸ مبتلا و ۲ مورد مرگ به چشم می خورد.

ویتنام با ۱‌۶ مبتلا، انگلستان ۱۵، امارات ۱۳، کانادا ۱۲، اسپانیا ۱۲، ماکائو ۱۰، عراق ۶ ، سوییس ۴، فیلیپین و کرواسی و یونان و هند و اسراییل هر کدام ۳ مبتلا در این جدول قرار گرفته اند.

کشورهای اتریش، فنلاند، عمان، پاکستان، روسیه و سوئد تنها ۲ مورد ابتلا داشته اند و در کشورهای افغانستان، الجزایر، بلژیک، برزیل، کامبوج، دانمارک، مصر، استونی، گرجستان، لبنان، نپال، مقدونیه شمالی، نروژ، رومانی و سریلانکا فقط ۱ مورد ابتلا به ثبت رسیده است.  

با احتساب نمودار آماری کمیسیون بهداشت ملی چین تاکنون کرونا در ۵۰ کشور و منطقه جهان شماری مبتلا برجا گذاشته است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha