توزیع رایگان ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- اتاق بازرگانی خراسان شمالی ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی بین اداره‌ها، نانوایی‌ها، کارخانه‌ها و اماکن عمومی به صورت رایگان برای پیشگیری از ویروس کرونا توزیع کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: باتوجه به لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و ضرورت ضدعفونی کردن مکان های عمومی این اقدام انجام شد.

سعید پورآبادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محلول و قرص ضدعفونی کننده توسط شرکت کلین این پلاس در شهرستان جاجرم تولید می شود، این محلول بر پایه کلر ساخته شده و چندین برابر الکل کارایی ضد عفونی کننده‌ای دارد.

وی میزان تولید این شرکت را  ۲ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این محلول ضدعفونی کننده برای آب شرب، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و همچنین سطوح استفاده خواهد شد.

پورآبادی اظهار داشت: این محلول ها در قالب بطری های یک، پنج و ۲۰ لیتری با تایید معاونت غذا و دارو تهیه شده است.

وی افزود : این محلول پس از تولید تحت نظرات سازمان صنعت، معدن و تجارت فقط در خراسان شمالی توزیع می‌شود در صورت اشباع استان به استان های همجوار توزیع خواهد شد.

همچنین اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای کمک به کنترل بیماری کرونا، ۹ دستگاه تب‌سنج برای این استان خریداری کرد.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرده اند که وضعیت این استان به لحاظ مثبت بودن بیماری کرونا، همچنان سفید است.  

در چند روز گذشته و با انتشار اخباری مبنی بر شیوع ویروس کرونا، اقلامی مانند ماسک، دستکش و نیز مواد ضدعفونی کننده در خراسان شمالی نایاب شده و بعضا و با چند برابر قیمت واقعی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha