مردم خراسان شمالی مراقب مواد شوینده تقلبی باشند

بجنورد-ایرنا- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: مردم مراقب مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌های تقلبی در بازار باشند زیراکه عده‌ای سودجو از این امر سوء استفاده کرده و مواد تقلبی و غیرمجاز را به بازار تزریق کرده‌اند.

دکتر حسن براتی زاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روزها، شاهد عرضه ماسک های غیرمجاز، ژل های ضدعفونی کننده و مواد شوینده و تمیزکننده های تقلبی و بی نام و نشان در بازار هستیم که از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و عرضه می شود.

وی گفت: از مردم انتظار می رود در خرید این مواد، به نام و نشان تولیدکننده دقت داشته باشند.

براتی زاده اظهار داشت: مردم برای امان ماندن از ویروس کرونا، از مواد شوینده استفاده می کنند اما تاثیر مواد تقلبی، نتیجه عکس برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت.

وی در باره تولید مواد ضدعفونی کننده و شوینده در استان گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی کننده در شهرستان جاجرم داده شده و البته این محصول تولید شده و در حال توزیع است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: این واحد تولیدی، در مرحله نخست، روزانه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح تولید می کند البته امکان افزایش این ظرفیت هم وجود دارد.

وی اظهار داشت: مجوزهای لازم برای تولید اسپری ضدعفونی کننده دست هم در شهرستان شیروان داده شده است.

وی درباره توزیع مواد ضدعفونی کننده توسط این دانشگاه در استان گفت: در این زمینه پیگیری های لازم انجام و رسانه‌ای هم شد اما میزان مورد نیاز تامین نشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی تصریح کرد: ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی در حد نیاز بیمارستان ها تهیه شده است و به محض دریافت سهمیه استان، در اختیار مردم هم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha