چهار نقطه پرحادثه جاده‌های استان مرکزی ایمن سازی شد

اراک - ایرنا - رییس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: چهار نقطه پرحادثه استان شامل جاده غازم آباد شهرستان ساوه، صدر آباد زرندیه، رباط ترک دلیجان و پیچ نیروگاه جاده ازنا شهرستان شازند ایمن سازی شدند.

 حامد عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۲ نقطه حادثه خیز امسال در جاده‌های استان مرکزی شناسایی شد که نقطه پر حادثه رباط ترک در محور دلیجان – اصفهان با نصب تابلوی علائم هشدار ایمنی، تعریض پل آبرو، اصلاح رمپ‌های ورود و خروج و نصب چراغ چشمک زن اصلاح و ایمن سازی شد.

وی ادامه داد: نقطه پرتصادف غازم آباد و صدر آباد با نصب علائم هشدار ایمنی، نصب برج نوری روشنایی در تقاطع، اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی استاندارد اصلاح شد.

رییس اداره ایمنی و حریم راه استان مرکزی گفت: نقطه پر حادثه پیچ نیروگاه ازنا دارای قوس بدون علائم، کمبود میدان دید و تابلو هشدار ایمنی بود که با نصب تابلو علائم هشدار ایمنی، ترانشه برداری واصلاح میدان دید افقی و اصلاح شیب عرضی،  نصب حفاظ طولی مناسب و احداث باند دوم ایمن سازی شد.

عابدی خاطرنشان کرد: کانالیزه و ایمن‌سازی هشت پاسگاه پلیس راه در سطح جاده‌های استان مرکزی، ایمن سازی ۶۰ دماغه پرحادثه در جاده‌های استان و بروزرسانی، تعمیر و نگهداری سامانه روشنایی ۲۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان از دیگر اقدامات اداره ایمنی راه‌های استان برای جلوگیری از وقوع حوادث در جاده‌ها بوده است.

وی گفت: خط کشی یک هزار و ۵۷۰ کیلومتر از جاده‌های استان از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال‌جاری بود که تا کنون ۸۰ درصد این برنامه‌ها محقق شده‌است.

عابدی خاطرنشان کرد: اجرای سامانه روشنایی در ۱۳ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی از دیگر تعهدهای اداره ایمنی و حریم راه‌های استان در سال‌جاری بود که تاکنون ۶۵ درصد این تعهدها محقق شده‌است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه استان مرکزی ادامه داد: نصب ۶۸۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و انتظامی، نصب و تعمیر ۲۷۸ عدد چراغ چشمک زن، ایمن سازی ۴۸ دهانه‌ پل‌های پرخطر، نصب و تعمیر یک هزار و ۳۶۳ عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما و نصب چهار و نیم کیلومتر گاردریل در سطح جاده های استان مرکزی از دیگر اقدامات این اداره  در سال‌جاری بوده‌است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha