۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83701832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: تروریست‌ها درصدد حمله شیمیایی در ادلب بودند

تهران– ایرنا– مرکز حق اختلاف روسیه برای سوریه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، گروهی از تروریست‌ها قصد داشتند در استان ادلب سوریه حمله شیمیایی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: دوم مارس (۱۲ اسفند) گروهی متشکل از ۱۵ تروریست تلاش کردند مهمات انفجاری و محفظه‌ای پر از یک ماده شیمیایی سمی را منفجر کنند.
آنها تروریست ها قصد داشتند مانع از پیشروی نیروهای دولتی سوریه به بخش غربی شهر سراقب شوند و سپس دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.

مرکز حق اختلاف روسیه برای سوریه اعلام کرد، تروریست‌ها به طور اتفاقی یکی از محفظه‌ها را گشودند و مواد داخل آن نشت کرد. نشت این ماده سبب مسمومیت شیمیایی تروریست‌ها شد و آنها را از انجام حمله ناکام گذاشت.
ارتش روسیه اعلام کرد، به زودی مدرک موجود در مورد این حمله شیمیایی شکست خورده را منتشر می‌کند.

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۸ دمشق را به حمله شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کردند.
دولت سوریه این اتهام را رد و به همراه روسیه اعلام کرد، این حمله از سوی شبه‌نظامیان محلی و سازمان غیردولتی کلاه سفیدها انجام شده است.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.
این استان ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.

سوریه در هشت سال گذشته صحنه جنگ داخلی و حضور گروه‌های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور برجا گذاشته است.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha