همدلی و همکاری تنگاتنگ بین دستگاه‌ها رمز عبور از شرایط کنونی است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان راه غلبه بر ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن را همکاری نزدیک دستگاه‌ها و آگاهی بخشی گسترده به مردم اعلام کرد و گفت: لازم از شهروندان خروج از خانه را همانند یک اصل دینی فرض کنند.

حسین خوش‌اقبال روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع کرونا با محوریت فعالیت بانک ها ضمن تقدیر از ایثار و فداکاری مجموعه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: در شرایط فعلی و با توجه به گستردگی درگیری کشور با ویروس کرونا لازم است همه ادارات و نهادها با علوم پزشکی کردستان همکاری همه جانبه داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شود تا در استان مردم کمترین دغدغه در خصوص ویروس کرونا داشته باشند.

خوش اقبال از تلاش و زحمات بانک ها برای ارائه خدمات به مردم در این شرایط تشکر کرد و گفت: بانک‌ها همواره از اهمیت خاصی برای کشور وپایداری اقتصاد برخوردارند و با توجە بە نزدیکی پایان سال، فعالیت بانک ها افزایش خواهد داشت.

وی افزود: دیگر دستگاه‌ها و نهادها نباید بانک ها را تنها بگذارنند و از هر امکانی برای آرامش بخشی بە مجموعە بانک ها باید استفادە شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از مردم خواست جهت حفظ سلامت خود مراجعە حضوری بە بانک ها را بە حداقل ممکن برسانند و بخشی از کارها نظیر درخواست وام و تسهیلات را بە بعد از سال نو موکول کنند.

شب گذشته مدیریت بحران استان کردستان نیز با حضور استاندار این استان تشکیل جلسه داده بود که در نتیجه بررسی های مختلف اعضا مصوب شد تا واحدهای تولیدی که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت که در زمان حاضر در این استان اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده، کنند از یارانه دولتی بهره مند ‌شوند.

طبق مصوبات این جسله به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با عنایت به هماهنگی به عمل آمده همچنین نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار نمی‌شود و اقامه نماز جماعت در مساجد سراسر استان، ادارات دولتی و مراکز نظامی و انتظامی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

همچنین هیچ سازمان یا مؤسسه آموزشی غیر دولتی اجازه تشکیل کارگاه آموزشی و یا برگزاری آزمون در این ایام را ندارد و  در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها امروز تصمیم گیری کرده و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

کارگروهی با مسوولیت سپاه پاسداران و با همکاری شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به منظور هماهنگی و هم افزایی در بحث گندزدایی و ضد عفونی روزانه معابر و اماکن عمومی، میدان های میوه و تره بار، وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه ها و دیگر اماکن عمومی تشکیل و کار خود را شروع کنند.

به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح روستاهای پرجمعیت استان، کمیته پیشگیری با حضور اعضای شوراهای اسلامی، دهیار، بهورز روستا و حوزه مقاومت بسیج با هدف آگاه سازی روستاییان از خطرات این ویروس و اعلام توصیه های بهداشتی تشکیل می‌شود.

تا امروز ۲۳۳ نفر به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در کردستان مراجعه کرده‌اند که از میان این افراد ۱۵۰نفر شان بدلیل داشتن علائم به عنوان مشکوک به کرونا بستری شده‌اند و از این تعداد نیز نتیجه آزمایش ۲۱ نفر مثبت و ۵۴ نفر منفی اعلام شده بقیه هنوز اعلام نشده است.

تا ظهر امروز پنجنشبه ۱۵ اسفند بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کردستان شامل ۱۲ نفر در سقز، چهار نفر در بانه، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در دیواندره، یک نفر در مریوان و قروه یک هستند.

تا کنون هیچ مورد مرگ و میر در استان بخاطر ویروس کرونا ثبت نشده اما ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کردند که نتیجه آزمایش هشت نفر منفی بوده و بقیه اعلام نشده است.

تعداد محدود آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در استان‌ها از چالش‌های پیش رو بود که از هفته قبل تجهیز این آزمایشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور آغاز شد و استان کردستان نیز در هفته جاری شاهد این اقدام بود.

مجوزهای لازم فعالیت این آزمایشگاه در کردستان از انستیتو پاستور اخذ شده و آزمایش های لازم و تکمیلی نیز در این مکان انجام می‌شود که با آغاز به کار این آزمایشگاه مدت زمان اعلام نتایج آزمایش از چهار روز به ۲ روز کاهش یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس نتایج آزمایشگاهی  مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر است.

از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ نفر مربوط به استان مازندران، ۸ نفر مربوط به استان سمنان، ۹ نفر مربوط به استان گلستان، ۹ نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر مربوط کردستان، ۱۵ نفر مربوط به کرمانشاه، ۷ نفر مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ نفر مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ نفر مربوط به مرکزی، ۲۵ نفر مربوط به قزوین، ۱۹ نفر مربوط به البرز، ۱۰۱ نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر مربوط به کرمان، ۸ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

 تا ظهر روز گذشته (۱۴ اسفند) مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید.

 ۵۵۲ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور بهبود یافتند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha