۶ پست قرنطینه مسافران ورودی به خراسان شمالی را غربال می‌کنند

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ۶ پست قرنطینه در ورودی‌های استان، کار غربالگری مسافران در خصوص ابتلای به بیماری کرونا را به عهده دارند.

ولی الله حیاتی شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیمات گرفته شده، اتوبوس هایی که از مبدا استان های شمالی و نیز خراسان رضوی وارد خراسان شمالی می شوند، حق توقف در شهرهای این استان را ندارند و باید از کمربندی ها تردد کنند.

وی افزود: مسافرانی که با ناوگان اتوبوسی جابه جا می شوند، تنها باید در پایانه مسافربری، پیاده شوند و البته تمامی آنان باید تب سنجی و غربالگری شوند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس ها حق ندارند، برای اقامه نماز در شهرها توقف کرده و مسافران را برای اقامه نماز در مساجد درون شهرها پیاده کنند.

حیاتی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، مسافران صرفا، در مساجد بین راهی نماز می خوانند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های جمعیت هلال احمر استان هم با حضور در پایانه های مسافربری استان، تست غربالگری را بر روی افراد، انجام می دهند.

حیاتی در خصوص تدابیر برای رفع کمبود شدید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان گفت: در این باره، تمهیدات لازم اندیشیده شده و این اقلام از سایر استان ها، تامین و وارد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: هنوز در استان، برای مسدود کردن راه های ارتباطی استان، تصمیمی گرفته نشده است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در روز جمعه، شمار مبتلایان ویروس کرونا در این استان به ۱۶ نفر رسیده و یک نفر نیز درگذشته است.

مسوولان علوم پزشکی این استان می گویند که بررسی ها نشان داده ۴۰ درصد ابتلاها در بیمارستان ها روی داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha