پاسخگویی سامانه ۱۶۶۶ آذربایجان‌غربی به سوالات مردم در مورد کرونا

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و همکاران پزشک اداره‌کل بیمه سلامت این استان از ساعت ۱۸ امروز یکشنبه تا ساعت هشت صبح فردا، دوشنبه و از طریق سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی سوالات مردم در  خصوص ویروس کرونا خواهند بود.

نادر نانبخش روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه ۱۶۶۶ راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیماری کرونا است تا از بار مراجعه حضوری به مراکز درمانی کاسته شود. 

وی تاکید کرد: علاوه بر بیمه‌شدگان این سازمان تمام مردم بدون هیچ‌گونه محدویتی می‌توانند سوالات خود را در زمینه ویروس کرونا مطرح نمایند و از همکاران پزشک این مجموعه پاسخ دریافت کنند.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶  می‌تواند همراه مناسبی برای پاسخگویی به مردم باشد.‏

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha