۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83708186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تعیین فرصت زمانی برای تعطیلی اصناف مختلف در مهاباد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: غذاخوری، ساندویجی، آبمیوه فروشی و قنادی سطح شهرستان باید طی ۲۴ ساعت آینده واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

محمد جهین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و هماهنگی فرمانداری و اداره اتاق اصناف واحدهای غذاخوری، ساندویجی، کبابی، آبمیوه‌فروشی و قنادی‌های سطح شهرستان تا ۲۴ آینده باید تمام فعالیت خود را متوقف و محل خود را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: این واحدها باید وسایل فاسدشدنی خود را جمع‌آوری و خود را برای تعطیلی تا اطلاع ثانوی آماده کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته هم بازاریان شهرک صنفی کاوه در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا به صورت داوطلبانه و خودجوش تا بهبودی شرایط موجود اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مشاغل مزاحم و آلاینده مهاباد از جمله نمایشگاه‌های خودرو، مکانیکی‌ها، مصالح ساختمانی و فلزکاران در شهرک صنفی کاوه این شهرستان فعال بودند و با توجه به تردد و تجمع افراد در این مکان، تا اطلاع ثانوی این شهرک هم به صورت غیرفعال درآمد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون فعالیت صنف‌های مختلف مهاباد متوقف شده است، افزود: واحدهای خبازی، سوپرمارکت و سوپرپروتئین برای تامین مایحتاج روزانه شهروندان باز است.

«جهین»، اضافه کرد: بازارچه‌های تجاری و تاناکورای این شهرستان و شمار دیگری از اصناف نیز به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون آزمایش ۱۰۰ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha