۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84097952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازاریان مهاباد با ستاد مقابله با کرونا همراه شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: اصناف و بازاریان این شهرستان با اعلام تعطیلی کامل واحدهای صنفی خود به مدت ۱۰ روز متوالی با مصوبات ستاد مقابله با کرونا همراه شدند.

محمد جهین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و اتاق اصناف مهاباد طی جلسه‌ فوق العاده با حضور نمایندگان مجتمع‌های تجاری و بازاریان این شهرستان اعلام کردند که از ۱۳ تا ۲۳ آبان به مدت ۱۰ روز فعالیت همه واحدهای صنفی تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه شرایط حاد و بحرانی شیوع بیماری کرونا و افزایش قابل توجه مراجعه کنندگان به بیمارستان و تکمیل پذیرش بخش کرونای این تصمیم به صورت داوطلبانه از طرف بازاریان ارایه شد که جای قدردانی دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه اصناف این شهرستان در طول مبارزه با کرونا همواره یاری دهنده مصوبات اجرایی بودند، بیان کرد: همه ما به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه واقف هستیم اما حفظ جان و سلامت شهروندان مقدم بر کسب و کار است و کنترل این ویروس نیاز به عزم همگانی دارد.

جهین اظهار داشت: در این راستا و همگام با تعطیلی همه واحدهای صنفی سطح شهرستان، مجتمع‌های تجاری شامل "بازارچه‌ها" پاساژهای اصغری، نور، ساحلی (تاناکورا)، سردار، روژ، بغدادی، مهابادمال و کلیه پاساژهای دیگر نیز اجازه هیچگونه فعالیت را نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: جهت رفاه حال همشهریان واحدهای صنفی نانوایی، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و خواربار فروشان، سوپرمارکت‌ها، آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز خواهند بود.

اواسط هفته گذشته اصناف و بازاریان مهاباد در مقابل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای برخی از مشاغل این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌های با آلودگی شدید در نخستین روز مشارکت کمرنگی از خود نشان دادند که به مرور این همکاری بیشتر شد.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد. 

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چهار هزار نفر در مهاباد به این بیماری مبتلا شده‌ و بیش از  ۱۷۰ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

هم اکنون ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد هم تکمیل شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha