عرضه مرغ خرد شده در استان یزد ممنوع شد

یزد- ایرنا - مدیرکل دامیزشکی یزد، گفت: هرگونه عرضه و فروش مرغ خرد (قطعه) شده در تمامی مراکز پروتئنی استان ممنوع است و با توجه به شیوع بیماری کرونا و سرعت انتشار آن ، عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید از این کار جدا پرهیز کنند.

دکتر علی اکبر حدادزاده با اشاره به مشترک نبودن این بیماری با طیور و سایر دام‌های اهلی افزود: هرگونه دستکاری فرآورده‌های خام دامی در حین تولید و عرضه می‌تواند باعث افزایش بار میکروبی گوشت از جمله آلوده شدن آن به ویروس کرونا شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دامپزشکی یزد،وی اظهار کرد: از مردم استان انتظار داریم برای حفظ سلامتی خود و خانواده ها و همچنین جلوگیری از انتشار این ویروس در جامعه قطعه کردن مرغ را به فروشنده سفارش ندهند و بهترین راه خرید مرغ, تهیه بسته بندی شده آن با تاریخ معتبر به صورت کامل  است.

وی با قدردانی از خدمات نیروهای درمانی که با ایثار و خودگذشتگی در حال خدمت هستند، ادامه داد: دامیزشکی با تشدید نظارت بر مراکز عرضه و برخورد با خاطیانی که با اقدامات غیربهداشتی منجر به ایجاد آسیب به جامعه می‌شوند، در رسیدن به هدف نهایی خود و نهادهای خدمتگذار در جهت حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت شهروندان ، تلاش می کند.

حداد زاده با بیان اینکه مراکز مجاز تحت نظر دامیزشکی بهترین مکان برای تهیه فرآورده‌های خام دامی است، به شهروندان توصیه کرد، برای تهیه محصولات مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه و محصولات بسته بندی شده را تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به تاثیر طبخ کامل فرآورده‌های خام دامی در از بین بردن میکروب‌های احتمالی در گوشت هم گفت: شهروندان به منظور حفظ سلامت خود باید از مصرف محصولات نیم‌پز  و خام صرف نظر کنند.

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴ نفر در یزد جان خود را از دست دادند و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان  بستری هستند.

همچنین از مردم خواسته شد، برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، زیرا رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌ نیروهای درمانی و پزشکان در مبارزه با این ویروس موثر است.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha