۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83709266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه میلیارد ریال کالای بهداشتی قاچاق در شهرستان ری کشف شد

شهرری - ایرنا - رییس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان ری گفت: سه میلیارد ریال کالای بهداشتی احتکار شده و توزیع خارج از شبکه در این شهرستان کشف شد.  

  موسی احمدی روز  چهار شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان بازدید از انبارها به منظور پایش ملزومات بهداشتی، ۶ هزار و ۶۰۰  لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۲۰۱ هزار جفت دستکش لاتکس به دلیل احتکار، گران‌فروشی و عرضه خارج از ضوابط توزیع در انبارهای شهرستان ری شناسایی شد.
وی خاطرنشان کرد: در یکی از انبارها ۴۰۳ کارتن شامل ۲۰۱ هزار دستکش لاتکس به ارزش ۲ میلیارد ریال به دلیل اخفا و امتناع از فروش کشف و ضبط شد.
این مسئول عنوان کرد: در این انبار ۶ هزار و ۶۰۰ لیتر محلول ضدعفونی به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال به دلیل گران‌فروشی و عرضه خارج از ضوابط توزیع شناسایی و ضبط شد.
احمدی با اشاره به کشف مقادیری الکل ۹۹ درصد بهداشتی از یکی از انبارها تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل ۹۹ درصد بهداشتی از یک شرکت معتبر بین‌المللی که ضدعفونی کننده بسیار قوی می‌باشد در یکی از بازدیدها کشف شد که افراد خاطی در این پرونده محکوم به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.
وی ادامه داد: علاوه بر این پلیس امنیت موفق به کشف کامیونی حاوی متانول شد که براساس قوانین نظام صنفی پرونده با عنوان عرضه خارج از شبکه با ارزش بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
احمدی بیان کرد: با افزایش درخواست و نیاز جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گشت‌های نظارتی مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، صنعت، معدن تجارت و فرمانداری نیز افزایش یافته و روزانه بیش از ۴ اکیپ واحدهای صنفی تولیدی و غیره را مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.
وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی افراد متخلف و فرصت‌طلب که اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز و تقلبی کرده‌اند، دستگیر و اموال کشف شده نیز ضبط و تحویل مراجع قانونی و قضایی می‌شوند.
شهرستان ری با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha