۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83709837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83709837
 اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان شد

تهران- ایرنا- «محمد شروین اسبقیان» در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با کسب 22 رای برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد.

این مجمع به ریاست «مهدی علی‌نژاد» معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور «محمود خسروی‌وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک، «حمید صمیمی» سرپرست فدراسیون و «کیکاوس سعیدی» دبیر کل کمیته ملی المپیک و 35 عضو مجمع برگزار شد.

 به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجمع انتخاباتی با تدابیر بهداشتی برگزار شد.

«کرم‌الله علیمرادی» نیز در این مجمع ۱۳ رای کسب کرد. پیش از این «حمید علی صمیمی» رییس فدراسیون بود که با بازگشت به بنیاد شهید و امور ایثارگران از این سمت استعفا داد. پس از شمارش رای صمیمی سرپرست فدراسیون پرچم ایران را به عنوان امانت فدراسیون به اسبقیان سپرد. مجید قدمی، غفور کارگری و امیر ماندگارفرد از حضور در انتخابات انصراف دادند.

در پایان مجمع برای انتخاب نواب رییس فدراسیون به سید محمد شروین اسبقیان تفویض اختیار کرد.

در ابتدای این مجمع نماهنگی از «سیامند رحمان» قویترین پارالمپین جهان پخش شد. همچنین این ورزشکار فقید از اعضا مجمع انتخاباتی بود که جانشینی برای او تعین نشده و دسته گل یادبود این ورزشکار برروی صندلی وی گذاشته شده بود.

«محمود خسروی‌وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای این مجمع با ابراز تاسف از شیوع ویروس کرونا در ایران، گفت: شاید برخی از دوستان ادعا کنند که وزارت ورزش موجب برگزاری مجمع شده، اما من می‌گویم که این مجمع به اصرار من بود و به خاطر آن است که تا المپیک کمتر از 6 ماه فاصله داریم. با وزیر ورزش رایزنی کردم تا این مجمع انجام شود؛ البته زمان این تصمیم‌گیری شیوع ویروس کرونا به این شدت نبود.

«سیدمحمد شروین اسبقیان» نخستین نامزدی بود که برای فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برنامه ارائه کرد. او گفت: به مدت ۲۹ سال سابقه مدیریت ورزش دارد و در حال حاضر نیز در وزارت ورزش فعال است و سابقه ایثارگری دارد. خدمت به جانبازان و معلولین را فرصت می‌دانم. برای خدمت نیاز به همفکری هیات‌های استانی دارم.

وی ادامه داد: توسعه متوازن نیازمند نگاه بومی‌گرایی است و به دور از قومی‌گرایی، همه جای ایران سرای من است. صدور معنویت و پیام انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه من هست که باید در چهار سال آینده انجام شود. این فدراسیون تا ۱۴۰۲ باید در زمره فدراسیون‌های پیشتاز باشد. 

اسبقیان در زمینه راهبرد چهارگانه خود گفت: علاقمند کردن معلولان به ورزش مهمترین راهبرد من است. توسعه زیرساخت‌ها از دیگر راهبردها است و دانش‌افزایی در این زمینه باید انجام شود. رسیدگی و ساماندهی تیم‌های ملی هم باید تا پارالمپیک ۲۰۲۰ انجام شود. این راهبردها با ارتباطات تنگاتنگ با پارالمپیک و وزارت ورزش انجام خواهد شد.

اسبقیان در پایان گفت: به احترام سردار سلیمانی و قهرمان سیامند رحمان استان‌های کرمان و آذربایجان غربی، مقصد اول و دوم سفر من است.

همچنین «حمیدعلی صمیمی» سرپرست فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان‌ مجمع انتخاباتی گفت: به دلیل مشکلی که در بنیاد شهید و ایثارگران برایم به وجود آمد و از من درخواست نیاز کرده بودند تا دوباره به آنجا برگردم به همین علت‌مجبور شدم دعوت آنها را قبول کنم‌. عذرخواهی می‌کنم که شما را در نیمه راه رها کردم. امیدوارم بستر خوبی با کمک کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش برای این رشته ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha