۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83710247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رکود اقتصادی منطقه یورو به دلیل کرونا «اجتناب ناپذیر» است

تهران- ایرنا- اقتصاددان‌های بانک بین‌المللی «اچ اس بی سی» انگلیس پیش‌بینی کردند، با تشدید همه‌گیری ویروس کرونا، رکود اقتصادی منطقه یورو در نیمه نخست سال کنونی میلادی «اجتناب ناپذیر» است.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری بلومبرگ، در یکی از تیره‌وتارترین ارزیابی‌های پیش‌بینی رشد اقتصادی در منطقه یوور که ۱۹ کشور در آن عضو هستند، اقتصاددان‌های این بانک بین‌المللی، کاهش رشد اقتصادی این منطقه در نیمه نخست سال را چهار دهم درصد و در سه ماه بعد از آن یک درصد پیش‌بینی کردند.

در گزارشی که اقتصاددان‌های این بانک منتشر کرده‌اند، آمده است: در حالی که ما شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در نیمه دوم سال خواهیم بود اما فکر می‌کنم اختلال کنونی تاثیری پایدار خواهد داشت و تولید ناخالص داخلی کشورها به سطح قبلی مورد انتظار نخواهد رسید.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا نیز دیروز (سه‌شنبه ۲۰ اسفند) به رهبران اتحادیه اروپا درباره خطرات شوک اقتصادی بزرگی، مشابه بحران مالی هشدار داد و جلوگیری از آن را فقط منوط به حمایت مالی فوری کشورها دانست.
وی گفت: بانک مرکزی اروپا اقداماتی را تا روز پنجشنبه این هفته(۲۲ اسفند) برای حمایت از وام‌های بانکی انجام خواهد داد.

اقتصاددانان این بانک انتظار دارند ایتالیا به عنوان کانون همه‌گیری ویروس در اروپا بیشترین کاهش رشد اقتصادی را داشته باشد و پیش‌بینی شده رکود اقتصادی در آلمان و کاهش تولید ناخالص داخلی ملایم‌تری در فرانسه و اسپانیا رخ دهد.

به گفته آنها، مهار سرایت این ویروس ممکن است با سرعتی بیش از حد انتظار بوده یا پاسخ مالی به آن بیشتر از چیزی باشد که اکنون فکر می‌کنیم اما به سختی می‌تواند درباره این دو موضوع خوشبین باشیم؛ اقتصاد اروپا با شرایط دشواری در چند ماه آتی مواجه است.

منطقه یورو، یک اتحادیه مالی و اقتصادی شامل تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که یورو را به عنوان پول رسمی‌ خود انتخاب کرده‌اند.
بعد از ایتالیا، فرانسه دومین کشور اروپایی به شمار می‌رود که شیوع این ویروس در آن افزایش یافته است.

در ایتالیا تاکنون ۱۰ هزار و ۱۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و ۶۳۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
در مجموع تا به امروز، کرونا افزون بر ۱۰۰ کشور را درگیر کرده، ۱۱۹ هزار و ۲۴۳ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۴۳۰۰ نفر فوت کرده‌اند. همچنین ۶۶ هزار و ۵۷۸ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha