۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۴۶
کد خبر: 83710832
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمار مبتلایان کرونا در مازندران سه درصد رشد کرد

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۴۶
کد خبر: 83710832
آمار مبتلایان کرونا در مازندران سه درصد رشد کرد

ساری - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان نسبت به روز گذشته سه درصد رشد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی این دانشگاه  در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۲ نفر به جمع مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان افزوده شدند.

بر اساس این گزارش،  تا این لحظه آزمایش ۹۱۸ نفر در استان به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است که  این شمار بیمار، هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین یکهزار و ۲۲۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری شده اند.

در این گزارش، آمار بهبود یافتگان استان 517 تن اعلام شده است . ضمن اینکه توقف روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان در حالی است که  طی سه هفته اخیر افزایش ۱۵۰ درصدی هم در استان ثبت شده بود.

همه باید خود ارزیابی کرونا بدهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم با اعلام راه اندازی سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلا به کرونا ، از شهروندان مازندرانی خواست تا با مراجعه به سامانه http://corona.mazums.ac.ir اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کرده و با دقت به سئوالات خودارزیابی ابتلا به کرونا ویروس پاسخ دهند.

دکتر عباس موسوی  گفت: از طریق این سامانه برای افرادی که نیازمند مراقبت بیشتر باشند در مدت ۲۴ساعت از سوی مراقبین سلامت، پزشکان خانواده و یا بهورزان با کاربران تماس گرفته می‌شود تا ادامه روند مراقبت و درمان با آنها پیگیری گردد.

وی افزود: با استقرار پزشک خانواده در همه مناطق شهری و روستایی امکانات لازم برای بهره مندی از خدمات مراقبتی و درمانی برای کنترل همه گیری بیماری کرونا ویروس در سراسر استان مهیا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SE ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    3 0
    امیدوارم همه شهرها رعایت کنند و ترمز کرونا برای دیگر شهرها هم کشیده شود