التهاب بازار محلول‌های ضدعفونی در آذربایجان‌غربی فروکش کرد

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: التهاب بازار عرضه و تقضای محلول‌های ضدعفونی‌کننده در استان فروکش کرده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

بهنام شهدی روز شنبه در هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی گزارشی از کمیته اقتصادی این ستاد را ارایه کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه تولید محلول ضدعفونی‌کننده و سه کارخانه تولید الکل به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده با تمام توان در حال فعالیت است و این کارخانه‌ها به صورت روزانه ۱۷ هزار لیتر محلول ضدعفونی و الکل برای مصارف مختلف تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید نگران تامین اقلام ضروری باشند، بیان کرد: علاوه بر مراکز عرضه مواد غذایی و سوخت، هماهنگی لازم برای ادامه تولید برخی کارخانه‌ها از جمله تولید مواد ضدعفونی‌کننده در ایام عید نیز به عمل آمده است تا مشکلی در بازار ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مشکلات ما، موضوع ماسک بود که یک میلیون ماسک را با همکاری اعضای اتاق بازرگانی ثبت سفارش کرده‌ایم که منتظر ارز هستیم و با تخصیص ارز مورد نیاز این میزان وارد کشور می‌شود.

شهدی گفت: واردات الکل، ماسک، لباس و مواد ضدعفونی‌کننده از یک کشور اروپایی را در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم از طریق این واردات از گمرک بازرگان، کمبود این بخش را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در استان تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha