افزون بر ۲۷۰ هزار مسافر در جاده‌های هرمزگان غربالگری شدند

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: تاکنون افزون بر۲۷۰ هزار مسافر در جاده‌ها و مبادی ورودی استان مورد تست کنترل و غربالگری کرونا قرار گرفتند.

فریدون همتی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: از این تعداد ۱۷۴ نفر مشکوک به بیماری کرونا بودند که به بیمارستان ها و مراکز درمانی معرفی یا به شهر خودشان بازگشت داده شده‌اند.
وی تاکید کرد: برای مقابله با ویروس کرونا هیچ گردشگری در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی در هرمزگان پذیرفته نمی‌شود و خدماتی نیز به گردشگران ارائه نخواهد شد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: مبادی ورودی و خروجی استان هرمزگان برای پیشگیری از بیماری کرونا به شدت تحت کنترل است.
همتی با اشاره به اینکه ضدعفونی اماکن عمومی در هرمزگان بویژه در شهرها به طور شبانه‌روزی ادامه دارد، بیان داشت: حدود ۵۳۶ مکان عمومی در سطح استان شبانه روز به مدت ۲ تا۳ بار برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند.

همتی همچنین بر لزوم رعایت اصول و نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا تاکیدکرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و در پیش بودن تعطیلات نوروزی از مردم خواستاریم به طور جدی به توصیه ماندن در خانه و خودداری از رفت وآمدهای غیرضروری توجه کنند.

وی تصریح کرد: اقدام های فرهنگی از تاثیرگذاری بسیار زیادی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا برخوردار است و باید هرچه بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی و ترویج آموزش عمومی صورت گیرد.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تاکنون (شنبه شب)، ۸۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شده اند که از این تعداد ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha