اکنون دفتر برنامه ریزی و فناوری سازمان راهداری تلاش دارد تا بسیاری از روشهای سنتی در راهداری و حمل و نقل کشور را تغییر دهد.
پیش از این رانندگان ناوگان سنگین استقبال زیادی از انجام کارهای خود از طریق اپلیکیشنها و درگاههای اینترنتی نداشتند، با این حال تلاش سازمان راهداری، افزایش نقش آفرینی رانندگان و کاربران جاده برای کاهش شیوع کرونا است.
یکی از مهمترینها ممنوعیت دریافت نقدی عوارض آزادراهی بود؛ از روز شنبه ۱۷ اسفند دستگاه پوز در گیتهای عوارضی آزادراهها نصب شد و رانندگان شخصاً و با کارت شتاب خود عوارض را پرداخت کردند.
همچنین به منظور اجتناب از تماس مستقیم رانندگان هنگام ورود رمز کارت های شتاب، اقلام بهداشتی از قبیل دستکش نایلونی یکبار مصرف، دستمال کاغذی و کیسه فریزر در اختیار رانندگان گرفت.
سازمان راهداری همچنین برای رانندگانی که کارت بانکی همراه ندارند، این امکان را فراهم کرد که شماره پلاک، کلاس خودرو و سایر مشخصات شناسایی خودرو ثبت شود تا برای پیگیری وصول عوارض از طریق مراجع مربوطه استفاده شود.
از امروز نیز در اقدامی جدید برای کاهش مراجعات حضوری رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، تصمیم گرفته شد تا حواله لاستیک این ناوگان به صورت غیر حضوری صادر شود.
بر این اساس با توجه به ضرورت کاهش مراجعه حضوری مالکان ناوگان سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل جاده ای برای دریافت حواله لاستیک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سامانه اینترنتی صدور حواله لاستیک با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شده است.
متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به نشانی http://tirehavaleh.rmto.ir درخواست خود را ثبت و حواله لاستیک را دریافت کنند.
نظر شما